Ile to człowiek traci, to jest nie do pomyślenia po prostu
"Była żona, były dzieci, było wszystko w porządku. Praca dosyć taka dobra. Miałem wyjazd, po prostu taki z kolegą swoim bardzo dobrym nad morze." 2 września ruszyła kampania "Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą" z serii akcji "Drogi Zaufania", w której twórcy skupili się na dramatach nie ofiar, a sprawców wypadków drogowych.
Szkoda tylko, że przekaz zawarty w haśle rozmywa się pod wpływem drugiego – autopromocyjnego sloganu nadawcy, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – "Zapobiegliśmy tysiącom takich ofiar." Wskazano zatem problem oraz fakt, że został już rozwiązany. Upraszczając: "Drogi zaufania i po kłopocie".
Kampania ma charakter paradokumentalny, linia kreatywna oparta jest na prawdziwych historiach sprawców wypadków drogowych. Narratorami spotów telewizyjnych i radiowych nie są aktorzy, ale realni bohaterowie – mp. 24-letni Andrzeja, który zamiast na studia trafił do więzienia za potrącenie dwóch nastolatek, z których jedna do końca życia będzie niepełnosprawna. To ludzie, których życie uległo diametralnej zmianie, gdy spowodowali tragiczny w skutkach wypadek drogowy.
– Pokazujemy, że życie z piętnem drogowego zabójcy oznacza osamotnienie, ostracyzm towarzyski, problemy z pracą, nierzadko kary więzienia. To również olbrzymie obciążenie psychiczne z depresją, nałogami i próbami samobójczymi włącznie – tłumaczy Mateusz Wojnarowski, dyrektor kreatywny Sparing Communication Group, która odpowiada za strategię i kreację kampanii.
Jak tłumaczą organizatorzy – reklamy pokazują, że przecenianie własnych możliwości i pozornie błahe przewinienia skutkować mogą osobistym dramatem. Apelują więc do egoizmu polskich kierowców, a nie altruizmu, jak wiele innych kampanii.
– Ponieważ nie mogliśmy pokazać twarzy naszych bohaterów, staraliśmy się wymyślić wizualną formę, która stanowiłaby intrygujące, nieinwazyjne tło dla ich głosów. Stąd uspokojone, statyczne, wyludnione kadry związane z okolicznościami wypadku – mówi Marcin Fischer, reżyser reklam. – Wierzymy, że szczerość wypowiedzi i brak tak typowego dla reklamy epatowania sprawi, że filmy te mocno zapadną widzom w pamięci, wywołując w nich wręcz pewien rodzaj pożądanego przez nas dyskomfortu – dodaje.
Reklamy telewizyjne pokazywane są na antenach Polsatu i TVN-u. Premiery kolejnych spotów telewizyjnych i radiowych zaplanowano na koniec października oraz w okresie przed Świętami Bożego Narodzenia. Planowane są również działania w prasie i internecie oraz outdoor. W felietonach radiowych oraz advertorialach prasowych będzie można poznać więcej szczegółów z historii bohaterów spotów telewizyjnych.
—-
[02-11-2010] Aktualizacja: Druga odsłona kampanii telewizyjnej
—-
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie