logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > IKEA pomaga tworzyć dom dla tych, którzy go nie mają
30.01.2022
Tematy: Wydarzenia, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Prawa człowieka, Walka z wykluczeniem społecznym, Organizacje pozarządowe / NGO

IKEA pomaga tworzyć dom dla tych, którzy go nie mają



IKEA kontynuuje program „Razem w Trosce o Dom”. Wspólnie z Fundacją Ocalenie od ponad roku pomaga tworzyć lepszy i bardziej bezpieczny dom dla tych, którzy z różnego powodu go nie mają, bądź zmuszeni byli go opuścić.

Skutki pandemii COVID-19 dotkliwie wpłynęły na życie osób z doświadczeniem uchodźczym i migranckim w Polsce. Osoby ubiegające się o ochronę międzynarodową są wykluczone z systemu pomocy społecznej, co oznacza, że nie mają prawa do powszechnych zasiłków na dzieci. Często spotykają się również z dyskryminacją na rynku najmu mieszkań. Niezbędne było zaopatrzenie ich w żywność, leki czy zapewnienie potrzebującym bezpiecznego miejsca zamieszkania.

image by Julie Ricard on Unsplash

Ostatni rok był szczególnie trudny. Ludzie, którzy szukają w Polsce schronienia, doświadczają łamania ich podstawowych praw, w tym prawa do życia i humanitarnego traktowania – podkreśla Marianna Wartecka, koordynatorka współpracy z biznesem Fundacji Ocalenie. – Osoby, którym udaje się skutecznie złożyć w Polsce wnioski o ochronę międzynarodową, są narażone na bezdomność, ubóstwo i wykluczenie społeczne. Codzienne sprawy, proste dla każdego z nas, jak wizyta u lekarza czy dopełnienie formalności urzędowych, często stają się dla nich wyzwaniem. Dlatego oferujemy pomoc mieszkaniową, rzeczową, ale także niematerialną, między innymi prawną i psychologiczną. Bardzo ważne jest dla nas wsparcie, które otrzymujemy od darczyńców – bez nich nasze działania miałyby znacznie mniejszą skalę.

Dzięki środkom programu „Razem w Trosce o Dom”, ze wsparcia mieszkaniowego skorzystało łącznie prawie dwieście osób, z czego ponad połowę stanowiły dzieci, natomiast ze wsparcia rzeczowego blisko dziewięćset osób, w tym 438 dzieci. Pomoc żywnościowa trafiła do niemal 330 osób, a produkty higieniczne i niezbędne domowe środki chemiczne dotarły do ponad 820 potrzebujących.

Dom to życie, które się w nim toczy, to bliscy ludzie oraz chwile i emocje, które się razem przeżywa, historie, które się wspólnie tworzy. Dlatego program „Razem w Trosce o Dom” kontynuujemy także w tym roku – mówi Agata Czachórska, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail w Polsce. W nowej edycji programu Fundacja Ocalenie będzie nieprzerwanie pomagać uchodźczyniom i uchodźcom w trudnej sytuacji, którzy zostali objęci opieką w pierwszej edycji „Razem w Trosce o Dom”. W uzasadnionych przypadkach do programu mogą być także włączone nowe, najbardziej potrzebujące osoby. Planowana jest pomoc mieszkaniowa oraz zawodowa, w tym doradztwo, wsparcie prawne oraz psychologiczne.

NGO uchodźcy prawa człowieka IKEA walka z wykluczeniem społecznym Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji migranci IKEA Retail Polska Fundacja Ocalenie


Nazwa wydarzenia:
IKEA kontynuuje współpracę z Fundacją Ocalenie w ramach programu „Razem w Trosce o Dom”
Czas:
2022.1.27
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Prawa człowieka, Walka z wykluczeniem społecznym, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
IKEA Retail, Fundacja Ocalenie





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek