logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Prawa człowieka, Walka z wykluczeniem społecznym, Organizacje pozarządowe / NGO
   ──────  30.01.2022

IKEA pomaga tworzyć dom dla tych, którzy go nie mają



IKEA kontynuuje program „Razem w Trosce o Dom”. Wspólnie z Fundacją Ocalenie od ponad roku pomaga tworzyć lepszy i bardziej bezpieczny dom dla tych, którzy z różnego powodu go nie mają, bądź zmuszeni byli go opuścić.

Skutki pandemii COVID-19 dotkliwie wpłynęły na życie osób z doświadczeniem uchodźczym i migranckim w Polsce. Osoby ubiegające się o ochronę międzynarodową są wykluczone z systemu pomocy społecznej, co oznacza, że nie mają prawa do powszechnych zasiłków na dzieci. Często spotykają się również z dyskryminacją na rynku najmu mieszkań. Niezbędne było zaopatrzenie ich w żywność, leki czy zapewnienie potrzebującym bezpiecznego miejsca zamieszkania.

image by Julie Ricard on Unsplash

Ostatni rok był szczególnie trudny. Ludzie, którzy szukają w Polsce schronienia, doświadczają łamania ich podstawowych praw, w tym prawa do życia i humanitarnego traktowania – podkreśla Marianna Wartecka, koordynatorka współpracy z biznesem Fundacji Ocalenie. – Osoby, którym udaje się skutecznie złożyć w Polsce wnioski o ochronę międzynarodową, są narażone na bezdomność, ubóstwo i wykluczenie społeczne. Codzienne sprawy, proste dla każdego z nas, jak wizyta u lekarza czy dopełnienie formalności urzędowych, często stają się dla nich wyzwaniem. Dlatego oferujemy pomoc mieszkaniową, rzeczową, ale także niematerialną, między innymi prawną i psychologiczną. Bardzo ważne jest dla nas wsparcie, które otrzymujemy od darczyńców – bez nich nasze działania miałyby znacznie mniejszą skalę.

Dzięki środkom programu „Razem w Trosce o Dom”, ze wsparcia mieszkaniowego skorzystało łącznie prawie dwieście osób, z czego ponad połowę stanowiły dzieci, natomiast ze wsparcia rzeczowego blisko dziewięćset osób, w tym 438 dzieci. Pomoc żywnościowa trafiła do niemal 330 osób, a produkty higieniczne i niezbędne domowe środki chemiczne dotarły do ponad 820 potrzebujących.

Dom to życie, które się w nim toczy, to bliscy ludzie oraz chwile i emocje, które się razem przeżywa, historie, które się wspólnie tworzy. Dlatego program „Razem w Trosce o Dom” kontynuujemy także w tym roku – mówi Agata Czachórska, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail w Polsce. W nowej edycji programu Fundacja Ocalenie będzie nieprzerwanie pomagać uchodźczyniom i uchodźcom w trudnej sytuacji, którzy zostali objęci opieką w pierwszej edycji „Razem w Trosce o Dom”. W uzasadnionych przypadkach do programu mogą być także włączone nowe, najbardziej potrzebujące osoby. Planowana jest pomoc mieszkaniowa oraz zawodowa, w tym doradztwo, wsparcie prawne oraz psychologiczne.

NGO   |  uchodźcy   |  prawa człowieka   |  IKEA   |  walka z wykluczeniem społecznym   |  Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji   |  migranci   |  IKEA Retail Polska   |  Fundacja Ocalenie   | 


Nazwa wydarzenia:
IKEA kontynuuje współpracę z Fundacją Ocalenie w ramach programu „Razem w Trosce o Dom”
Czas:
2022.1.27
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Prawa człowieka, Walka z wykluczeniem społecznym, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
IKEA Retail, Fundacja Ocalenie





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 09.08.2022

    Roboty Automower uczciły 10 urodziny marsjańskiego łazika Curiosity


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 03.08.2022

    delio zamraża ceny pięciuset produktów do końca października


  • 29.07.2022

    AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek