logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  18.04.2009

Idzie wiosna – będą warzywa



Wystartowała ogólnopolska kampania "Użyj wyobraźni", której celem jest zmiana mentalności użytkowników dróg. Jej inicjatorem jest Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, a partnerami PZU SA i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Patronat medialny objął portal Onet.pl oraz Ścigacz.pl.

Działania kampanii będę realizowane w trzech blokach tematycznych:
• bezpieczeństwo motocyklistów (kwiecień – czerwiec)
• młodzi kierowcy (czerwiec – sierpień)
• piesi (okres jesienno – zimowy).

Pierwsza część kampanii poświęcona bezpieczeństwu motocyklistów łączy się z rozpoczęciem sezonu motocyklowego. Rosnącemu zainteresowaniu motocyklami jako środkami lokomocji, towarzyszy wzrost liczby wypadków z udziałem motocyklistów. W ciągu 2 lat liczba zarejestrowanych motocykli zwiększyła się o ponad 71 tysięcy, do 825.305 w 2007 r. W ubiegłym roku doszło do blisko 2900 wypadków z udziałem motocyklistów, z czego prawie 1200 to zdarzenia, których sprawcami byli sami motocykliści. Statystyki Policji z ostatnich lat wskazują, że kierujący motocyklami najczęściej powodowali wypadki w miesiącach wakacyjnych, podczas weekendów. Sprawcami wypadków są najczęściej osoby w wieku 20 – 29 lat. Przyczyny są ciągle takie same: niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, nieprawidłowe wyprzedzanie i nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu.

W ramach kampanii reklamy pojawią się na billboardach, w telewizji i w formie ulotek.

Na stronie internetowej www.uzyjwyobrazni.pl dostępne są różne projekty reklam poświęconych bezpiecznemu zachowaniu motocyklistów na drodze. Strona ma być platformą wymiany informacji miedzy organizatorami akcji, a jej odbiorcami. Każdy można zgłosić swój własny projekt reklamy oraz zagłosować na kreacje już przygotowane.

Kreacje kampanii przygotowała agencja BBDO Warszawa, zaś media zaplanował dom mediowy Media Direction OMD.

:: O ile zasadność kampanii nie budzi zastrzeżeń, o tyle przekazy i hasła w niej zastosowane wywołały już pewną sensację w mediach i w internecie, szczególnie przez hasło “Idzie wiosna – Będą warzywa”
Policja tłumaczy taki styl przekazu koniecznością dotarcia do grupy docelowej oraz zwrócenia uwagi młodych ludzi. Motocykliści, jak wynika z wypowiedzi na temat reklam, czują się tym zdegustowani. Na forach internetowych padają dobitne sugestie aby Policja edukowała młode osoby, które jeszcze nie wsiadły na motocykl, w miejsce haseł, które rażą. Pozostaje mieć nadzieję, że spory wokół kampanii zastąpione zostaną merytoryczną dyskusją, a organizatorzy kampanii uwzględnią głosy internautów.
M. Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Użyj wyobraźni
Czas:
2009.4.17 - 2009.5.31
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Polska
Nadawca:
Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji
Media:
Internet, billboardy, telewizja, ulotki
Wykonawca:
BBDO Warszawa
Adresaci:
Motocykliści, kierowcy, piesi
Hasło kampani:
Użyj Wyobraźni





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 03.08.2022

    delio zamraża ceny pięciuset produktów do końca października


  • 29.07.2022

    AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek