Wystartowała ogólnopolska kampania "Użyj wyobraźni", której celem jest zmiana mentalności użytkowników dróg. Jej inicjatorem jest Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, a partnerami PZU SA i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Patronat medialny objął portal Onet.pl oraz Ścigacz.pl.
Działania kampanii będę realizowane w trzech blokach tematycznych:
• bezpieczeństwo motocyklistów (kwiecień – czerwiec)
• młodzi kierowcy (czerwiec – sierpień)
• piesi (okres jesienno – zimowy).
Pierwsza część kampanii poświęcona bezpieczeństwu motocyklistów łączy się z rozpoczęciem sezonu motocyklowego. Rosnącemu zainteresowaniu motocyklami jako środkami lokomocji, towarzyszy wzrost liczby wypadków z udziałem motocyklistów. W ciągu 2 lat liczba zarejestrowanych motocykli zwiększyła się o ponad 71 tysięcy, do 825.305 w 2007 r. W ubiegłym roku doszło do blisko 2900 wypadków z udziałem motocyklistów, z czego prawie 1200 to zdarzenia, których sprawcami byli sami motocykliści. Statystyki Policji z ostatnich lat wskazują, że kierujący motocyklami najczęściej powodowali wypadki w miesiącach wakacyjnych, podczas weekendów. Sprawcami wypadków są najczęściej osoby w wieku 20 – 29 lat. Przyczyny są ciągle takie same: niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, nieprawidłowe wyprzedzanie i nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu.
W ramach kampanii reklamy pojawią się na billboardach, w telewizji i w formie ulotek.
Na stronie internetowej www.uzyjwyobrazni.pl dostępne są różne projekty reklam poświęconych bezpiecznemu zachowaniu motocyklistów na drodze. Strona ma być platformą wymiany informacji miedzy organizatorami akcji, a jej odbiorcami. Każdy można zgłosić swój własny projekt reklamy oraz zagłosować na kreacje już przygotowane.
Kreacje kampanii przygotowała agencja BBDO Warszawa, zaś media zaplanował dom mediowy Media Direction OMD.
:: O ile zasadność kampanii nie budzi zastrzeżeń, o tyle przekazy i hasła w niej zastosowane wywołały już pewną sensację w mediach i w internecie, szczególnie przez hasło “Idzie wiosna – Będą warzywa”
Policja tłumaczy taki styl przekazu koniecznością dotarcia do grupy docelowej oraz zwrócenia uwagi młodych ludzi. Motocykliści, jak wynika z wypowiedzi na temat reklam, czują się tym zdegustowani. Na forach internetowych padają dobitne sugestie aby Policja edukowała młode osoby, które jeszcze nie wsiadły na motocykl, w miejsce haseł, które rażą. Pozostaje mieć nadzieję, że spory wokół kampanii zastąpione zostaną merytoryczną dyskusją, a organizatorzy kampanii uwzględnią głosy internautów.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie