logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > I żyli długo, i nieszczęśliwie
24.05.2016
Tematy: Akcje

I żyli długo, i nieszczęśliwie



Oglądając bajki Disney’a prawdopodobnie nikt się nie zastanawia, czy historie w nich opowiedziane mogłyby się naprawdę wydarzyć i jak by wyglądały w prawdziwym świecie, gdyby skonfrontować je z dzisiejszymi problemamy skonomicznymi, społecznymi, kulturalnymi czy politycznymi. Amerkański artysta-animator Jeff Hong postanowił poruszyć ten temat.

Hong przedstawił kilku bohaterów znanych bajek Disney’a w dość nietypowy sposób – Bambi na ścianie jako trofeum łowieckie, Dumbo wykorzystywany w cyrku, Bella rozważająca operację plastyczną, Ratatuj wykorzystywany do eksperymentów, Mulan z maską ochronną w zanieczyszczonym Pekinie czy Mała Syrenka w plamach ropy, wylanej do oceanu przez tankowiec to tylko kilka przykładów prac nowojorskiego artysty. Wszystkie swoje prace Hong zamieszcza na blogu.

Przyszedł mi do głowy pomysł, aby przedstawić księżniczni Disney’a w środowisku, z którym nie są wiązane. Kiedy zacząłem to realizować, uświadomiłem sobie z jak wieloma problemami społecznymi, które są dla mnie ważne, można je również powiązać. Myślę, że to właśnie to sprawiło, że projekt odniósł sukces, a zarazem jest trochę kontrowersyjny, jednakże cieszę się, że to zapoczątkowało debaty i dyskusje na temat rasizmu, znęcania się nad zwierzętami, narkotyków i innych problemów – tak o projekcie wypowiedział się jego autor.

Joanna Grams

 

Nazwa projektu: Disney Unhappily Ever After

Autor: Jeff Hong

Zasięg: cały świat

Data: 2014 –








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 04.10.2025Kreacje / printy

    Miód z pól minowych

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek