Iskrzące neony, choć zazwyczaj kojarzą się pozytywnie, tym razem nie zwiastują nic dobrego. We francuskiej akcji pod hasłem „Don’t let alcohol drive you to the wrong place” (Nie pozwól alkoholowi prowadzić cię w złe miejsce) na plakatach reklamowych przestrzegających przed jazdą po pijanemu połączono obraz ze słowem, by unaocznić to, jak alkohol usypia czujność. Na każdym obrazie widać obiekty, które często stają się miejscami wypadków: drzewa, słupy czy autostrady. Gdzieś obok tych miejsc widnieje nietypowy znak ostrzegawczy: zachęcający neon, przywodzący na myśl pub lub restaurację.
Reklama pokazuje, że o ile łatwo zwrócić uwagę kierowcy na przydrożne restauracje i inne miejsca, w których serwuje się alkohol, o tyle trudno jest tą uwagę dalej podtrzymać, gdy pragnienie zostanie zaspokojone…
Akcja dotyczy stale podnoszonego problemu i być może z tego powodu postawiono na mniej wymowny i oryginalny przekaz. Kreację na zlecenie Victimes & Citoyens przygotowała agencja BETC z Paryża.
Małgorzata Osowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik