logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Honorowe krwiodawstwo jako forma wolontariatu pracowniczego
17.09.2019
Tematy: Akcje, Kampanie, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Wolontariat

Honorowe krwiodawstwo jako forma wolontariatu pracowniczego



Blisko 160 litrów krwi – tyle zebrano w samej centrali Grupy Impel we Wrocławiu w ciągu dziesięciu lat trwania kampanii „Krewka drużyna Impela”. Akcję za każdym razem poprzedzają wewnętrzne działania informacyjne, w ramach których pracownicy zachęcają pozostałych, aby dołączyli do honorowych dawców. Impel to nie jedyna firma angażująca się w ten typ wolontariatu – do honorowych krwiodawców należą także pracownicy Getin Noble Banku.

Akcje w Grupie Impel odbywają się dwa razy w roku i są organizowane we współpracy z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa we Wrocławiu. Za każdym razem zgłasza się kilkudziesięciu ochotników. W ciągu ostatnich 10 lat ponad 350 pracowników Grupy Impel oddało ok. 160 litrów krwi. Warto dodać, że tych, którzy zgłosili chęć pomocy było znacznie więcej – część osób nie jest dopuszczana przez lekarza z uwagi na różnego rodzaju przeciwwskazania. Zależy nam, aby wraz z ilością oddanych litrów krwi rosła także świadomość wśród naszych pracowników, jak ważne i potrzebne są takie inicjatywy – mówi Kamila Paliwoda, Manager ds. PR w Impel S.A. Akcje wewnętrzne, organizowane przez firmy, tak jak od lat robi to Grupa Impel, są skuteczne z jeszcze jednego powodu – pracownicy chętniej zgłaszają się, ponieważ nie tracą czasu na dojazd do centrum krwiodawstwa. To my dojeżdżamy do siedziby firmy i organizujemy miejsce zbiórki. Udział w akcji zajmuje dawcy niecałą godzinę – mówi Monika Kopeć, specjalista ds. promocji krwiodawstwa i szkoleń z Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa im. prof. dr hab. Tadeusza Dorobisza we Wrocławiu.

Aby zachęcić jak najwięcej osób do udziału w zbiórce krwi, w Grupie Impel organizowane są każdorazowo wewnętrzne kampanie informacyjne: Rozwieszamy plakaty, publikujemy artykuły w intranecie, na blogu Grupy Impel, na Yammerze – firmowym portalu społecznościowym, ale przede wszystkim angażujemy tzw. krewką drużynę Impela, czyli osoby, które regularnie oddają krew, aby zachęciły pozostałych. Ostatnim razem nagraliśmy krótki spot z ich udziałem, w którym dawcy opowiedzieli, z jakich powodów regularnie oddają krew i dlaczego jest to dla nich ważne. Po publikacji filmu, oprócz pozytywnych komentarzy, zyskaliśmy nowych ochotników. Wszyscy uczestnicy ostatniej zbiórki otrzymali dyplomy z podziękowaniami oraz zaproszenia na czekoladowy deser w firmowym bufecie. Mamy świadomość, że każda taka akcja niesie pomoc, a przy tym buduje zaangażowanie naszego zespołu – podkreśla Kamila Paliwoda z Impel S.A.

Zaledwie kilkanaście minut poświęcone przez jednego dawcę może uratować życie aż trzem osobom – mówi Marta Chmielewska, Dyrektor Wydziału Komunikacji Wewnętrznej Getin Noble Banku. Te słowa przekładają się na realne efekty: trzy miasta, 70 dawców i ponad 30 litrów oddanej krwi – takim wynikiem mogą się pochwalić pracownicy Getin Noble Banku, którzy wzięli udział w X edycji akcji honorowego krwiodawstwa Getin Crew. Getin Crew to akcja organizowana nieprzerwanie od 2014 roku. Odbywa się dwa razy w roku, jako edycja wiosenna i jesienna, w centralach Getin Noble Banku w Warszawie, Katowicach i Wrocławiu.  Partnerami wydarzenia są Regionalne Centra Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa oraz Fundacja Jolanty i Leszka Czarneckich. Kolejna edycja Getin Crew we wszystkich trzech miastach odbędzie się 29 października br.

zdrowie krwiodawstwo wolontariat Getin Noble Bank Grupa Impel honorowe dawstwo krwi


Nazwa kampanii:
Krewka drużyna Impela, Getin Crew
Nadawca:
Grupa Impel, Getin Noble Bank
Media:
honorowe dawstwo krwi, spot z udziałem pracowników, wewnętrzna kampania informacyjna
Wykonawca:
pracownicy firm





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.06.2025Wydarzenia

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek