Odmowa zatrudnienia, opieki, czy schronienia to tylko kilka przykładów dyskryminacji, na jaką narażeni są nosiciele HIV. W ramach walki z wykluczeniem społecznym osób zakażonych tym wirusem, brazylijska pozarządowa organizacja Grupo Vhiver przygotowała kampanię plakatową z elementami ambientu.
Na czerwonych kampanijnych plakatach widnieje biały napis HIV +. Pionowy pasek na znaku plusa oznaczony jest instrukcją Pull (Pociągnij). Po jego zdarciu na plakacie zamiast HIV+ powstaje HIV-, a na poziomym pasku ukazuje się hasło kampanii: "Putting an end to aids is not that simple. Putting an end to discrimination should be." ("Nie tak łatwo położyć kres AIDS. Tak proste powinno być powiedzenie "nie" dyskryminacji.")
Według danych statystycznych Światowej Organizacji Zdrowia 33.4 mln ludzi na całym świecie jest zakażonych wirusem HIV. Oznacza to dla nich niekończące się zmagania z chorobą. Do tego dołącza walka z wykluczeniem społecznym, wynikającym ze strachu przed zakażeniem i krzywdzących stereotypów. Niewielka wiedza o samej chorobie oraz sposobie jej przenoszenia potęgują niezrozumienie i obawę wśród zdrowych Odrzucenie fizyczne, emocjonalne a także wiążące się z tym często problemy finansowe mogą skutecznie zrujnować i tak już wystarczająco trudne życie nosiciela wirusa.
K. Truszkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka
-
07.04.2025
Kogo widzisz? Zobacz osobę
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona