logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Niemcy, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  05.11.2011

HIV? Ależ oczywiście!

Your browser does not support the video tag.


Marcel, Ernst, Zübeide i Thomas wyglądają bardzo zwyczajnie. Czworo nosicieli niebezpiecznego wirusa spokojnie patrzy odbiorcom kampanii w oczy.

Niemiecka kampania „Positiv zusammen leben. Aber sicher!” („Pozytywni żyją razem. Ależ oczywiście!”) ruszyła 28 października jako przygotowanie do Światowym Dnia AIDS, obchodzonego 1 grudnia. Przygotowało ją niemieckie Federalne Centrum Edukacji Zdrowotnej (BZgA).

Bohaterowie kampanii są nosicielami wirusa HIV pragnącymi normalnie żyć. Marcel, Ernst, Zübeide i Thomas chcą funkcjonować społecznie jak wszyscy ludzie: tworzyć więzi przyjaźni i miłości, wychowywać dzieci, leczyć się i pracować. Jak pokazuje doświadczenie osób HIV-pozytywnych, barierą w osiągnięciu tego celu są jednak nie tylko skutki fizjologiczne choroby, ale towarzyszące jej piętno społeczne.

Sposób, w jaki sfotografowano wszystkie cztery osoby, budzi w odbiorcach kreacji zaufanie i empatię. Hasła przedstawione są w formie pytań: „HIV positive & Mutter sein?” („HIV- pozytywna i matka?”), „HIV positiv & Freund sein?” („HIV pozytywny i przyjaciel?”), „HIV positiv & überleben?” („Być HIV pozytywnym i przeżyć?”), „HIV positiv & arbeiten?” („Być HIV pozytywnym i pracować?”).

Publiczna deklaracja nosicielstwa wirusa HIV to rzadkość. Zakażeni HIV boją się publicznie do tego przyznać i zaryzykować utratę pracy czy ostracyzm społeczny.

Według badań ( z 2011r.) berlińskiego Instytutu Roberta Kocha, w Niemczech żyje ponad 70 tysięcy ludzi zakażonych HIV. Dwie trzecie z nich pracuje, ale tylko nieliczni otwarcie mówią o swojej chorobie. Właśnie dlatego przekaz kampanii „Pozytywni żyją razem. Ależ oczywiście!” jest tak mocny.
M. Dembińska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Positiv zusammen leben. Aber sicher!
Czas:
2011.10.28 - 2011.12.1
Tematy:
Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Niemcy
Nadawca:
Positive zusammen leben website
Media:
Telewizja, internet, plakaty
Wykonawca:
Bundeszentrale für gesundheitliche Aufklärung
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, osoby zakażone wirusem HIV, ich rodziny i znajomi
Hasło kampani:
HIV positive & Mutter sein? (HIV pozytywna i matka?)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


  • 13.07.2022

    Fast fashion jest jak fast food


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek