logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > HIV? Ależ oczywiście!
05.11.2011
Tematy: Kampanie, Niemcy, Walka z wykluczeniem społecznym

HIV? Ależ oczywiście!

Your browser does not support the video tag.


Marcel, Ernst, Zübeide i Thomas wyglądają bardzo zwyczajnie. Czworo nosicieli niebezpiecznego wirusa spokojnie patrzy odbiorcom kampanii w oczy.

Niemiecka kampania „Positiv zusammen leben. Aber sicher!” („Pozytywni żyją razem. Ależ oczywiście!”) ruszyła 28 października jako przygotowanie do Światowym Dnia AIDS, obchodzonego 1 grudnia. Przygotowało ją niemieckie Federalne Centrum Edukacji Zdrowotnej (BZgA).

Bohaterowie kampanii są nosicielami wirusa HIV pragnącymi normalnie żyć. Marcel, Ernst, Zübeide i Thomas chcą funkcjonować społecznie jak wszyscy ludzie: tworzyć więzi przyjaźni i miłości, wychowywać dzieci, leczyć się i pracować. Jak pokazuje doświadczenie osób HIV-pozytywnych, barierą w osiągnięciu tego celu są jednak nie tylko skutki fizjologiczne choroby, ale towarzyszące jej piętno społeczne.

Sposób, w jaki sfotografowano wszystkie cztery osoby, budzi w odbiorcach kreacji zaufanie i empatię. Hasła przedstawione są w formie pytań: „HIV positive & Mutter sein?” („HIV- pozytywna i matka?”), „HIV positiv & Freund sein?” („HIV pozytywny i przyjaciel?”), „HIV positiv & überleben?” („Być HIV pozytywnym i przeżyć?”), „HIV positiv & arbeiten?” („Być HIV pozytywnym i pracować?”).

Publiczna deklaracja nosicielstwa wirusa HIV to rzadkość. Zakażeni HIV boją się publicznie do tego przyznać i zaryzykować utratę pracy czy ostracyzm społeczny.

Według badań ( z 2011r.) berlińskiego Instytutu Roberta Kocha, w Niemczech żyje ponad 70 tysięcy ludzi zakażonych HIV. Dwie trzecie z nich pracuje, ale tylko nieliczni otwarcie mówią o swojej chorobie. Właśnie dlatego przekaz kampanii „Pozytywni żyją razem. Ależ oczywiście!” jest tak mocny.
M. Dembińska



Nazwa kampanii:
Positiv zusammen leben. Aber sicher!
Czas:
2011.10.28 - 2011.12.1
Nadawca:
Positive zusammen leben website
Media:
Telewizja, internet, plakaty
Wykonawca:
Bundeszentrale für gesundheitliche Aufklärung
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, osoby zakażone wirusem HIV, ich rodziny i znajomi
Hasło kampani:
HIV positive & Mutter sein? (HIV pozytywna i matka?)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek