Marcel, Ernst, Zübeide i Thomas wyglądają bardzo zwyczajnie. Czworo nosicieli niebezpiecznego wirusa spokojnie patrzy odbiorcom kampanii w oczy.
Niemiecka kampania „Positiv zusammen leben. Aber sicher!” („Pozytywni żyją razem. Ależ oczywiście!”) ruszyła 28 października jako przygotowanie do Światowym Dnia AIDS, obchodzonego 1 grudnia. Przygotowało ją niemieckie Federalne Centrum Edukacji Zdrowotnej (BZgA).
Bohaterowie kampanii są nosicielami wirusa HIV pragnącymi normalnie żyć. Marcel, Ernst, Zübeide i Thomas chcą funkcjonować społecznie jak wszyscy ludzie: tworzyć więzi przyjaźni i miłości, wychowywać dzieci, leczyć się i pracować. Jak pokazuje doświadczenie osób HIV-pozytywnych, barierą w osiągnięciu tego celu są jednak nie tylko skutki fizjologiczne choroby, ale towarzyszące jej piętno społeczne.
Sposób, w jaki sfotografowano wszystkie cztery osoby, budzi w odbiorcach kreacji zaufanie i empatię. Hasła przedstawione są w formie pytań: „HIV positive & Mutter sein?” („HIV- pozytywna i matka?”), „HIV positiv & Freund sein?” („HIV pozytywny i przyjaciel?”), „HIV positiv & überleben?” („Być HIV pozytywnym i przeżyć?”), „HIV positiv & arbeiten?” („Być HIV pozytywnym i pracować?”).
Publiczna deklaracja nosicielstwa wirusa HIV to rzadkość. Zakażeni HIV boją się publicznie do tego przyznać i zaryzykować utratę pracy czy ostracyzm społeczny.
Według badań ( z 2011r.) berlińskiego Instytutu Roberta Kocha, w Niemczech żyje ponad 70 tysięcy ludzi zakażonych HIV. Dwie trzecie z nich pracuje, ale tylko nieliczni otwarcie mówią o swojej chorobie. Właśnie dlatego przekaz kampanii „Pozytywni żyją razem. Ależ oczywiście!” jest tak mocny.
M. Dembińska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
14.07.2022
Wojna nie robi sobie wakacji
-
13.07.2022
Fast fashion jest jak fast food