logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Argentyna, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  11.06.2010

Hitler za kierownicą



Na jednej linii z Adolfem Hitlerem, przynajmniej jeżeli chodzi o ich stosunek do ludzkiego życia, można postawić nietrzeźwych kierowców – twierdzą twórcy kampanii Advertisers Without Borders, której celem jest promocja trzeźwości za kierownicą. „Drunken driving makes you lose all respect for life” ("Prowadzenie pod wpływem alkoholu, sprawia, że tracisz cały szacunek do życia") – podkreśla hasło kampanii.

Porównywanie pijanych kierowców do Adolfa Hitlera jest pomysłem ryzykownym i ignorującym zupełnie motywację obu stron. Wykorzystanie jego osoby można uznać za tani chwyt marketingowy, którego celem jest wywołanie szoku i rozgłosu medialnego. Nieodpowiedzialność, krótkowzroczność lub zwykła ludzka głupota stawiane są na tej samej płaszczyźnie, co zaplanowane zbrodnie przeciw ludzkości popełnione w imię posuniętej do skrajności ideologii rasistowskiej i idei eugenicznej.

Kreacja AWB nie jest jednak pierwszą kampanią społeczną wykorzystującą wizerunek Hitlera. Swego czasu ogromne kontrowersje wywołała akcja organizacji Regenbogen, porównująca działanie wirusa HIV do zbrodniczego dyktatora lub polska kampania antyaborcyjna.

Takie powszechne już wykorzystywanie wizerunku Hitlera, zarówno w popkulturze, jak i w obszarze kampanii społecznych, rodzi ryzyko zobojętnienia odbiorców na jego postać.
D. Wilk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Hitler
Czas:
2010.6.1 - 2010.6.30
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Argentyna
Nadawca:
Advertisers Without Borders
Media:
Prasa
Wykonawca:
Mainardi Imágenes
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Drunken driving makes you lose all respect for life (Prowadzenie pod wpływem alkoholu, sprawia, że tracisz cały szacunek do życia)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek