Tuż po informacji, że dany film jest odpowiedni dla widzów od 12. roku życia, oglądającym telewizję ukazywała się dziewczynka.
"12 lat to tylko rok więcej, niż mam. A niedługo wezmę ślub z mężczyzną w wieku mojego ojca, będę prowadziła mu dom i będę matką jego dzieci" "Tam, gdzie mieszkam, dzieci młodsze niż dwunastoletnie pracują, sprzątają i gotują, mogą poślubić mężczyznę i dzielić z nim łóżko" mówiły dziewczynki. Następnie ukazywał się komunikat wyjaśniający kampanię "Stop childmarriages. Become a Plan Parent" ("Powstrzymaj małżeństwa z dziećmi. Zostań rodzicem Plan"). Plan Belgium to lokalny oddział organizacji, zajmującej się pomocą dzieciom w krajach rozwijających się, m.in. przeciwdziałaniem przymusowym małżeństwom dzieci, zawieranym ze względów ekonomicznych. Kampania zachęcała do wsparcia finansowego jej działań. Poza telewizją była obecna także przed filmami w belgijskich kinach i na portalu YouTube.
Kilka tygodni temu spory oddźwięk miała kampania przeprowadzona przez norweski oddział Plan, również poświęcona małżeństwom z dziećmi. Plan Norge umieścił w sieci bloga, na którym działacze umieszczali posty i zdjęcia tworzone rzekomo przez 12-letnią Norweżkę szykującą się do ślubu z dorosłym mężczyzną. Oburzone społeczeństwo alarmowało odpowiednie służby i szeroko komentowało sprawę w internecie, zanim nadawcy wyjaśnili, że jest to prowokacja, mająca zwrócić uwagę na problem występujący w innych krajach. Więcej o kampanii można przeczytać tutaj.
zobacz także
-
19.05.2025Kampanie
Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy