Mówi się "hejka" zamiast "serwus", "human recources" zamiast "kadry". A przecież "Polacy nie gęsi, i swój język mają".
W startującej dzisiaj kampanii odwiedzająca zoo Słowostworów rodzina przygląda się skaczącym dziwolągom o imionach "Birbant", "Rychło" czy "Popas". Zwierzęta pjawiają się też w biurze – naturalnym wrogiem "Kadr" są "Human Resources", wspierane przez potwora nazywającego się "Chief Executive Officer".
Dwa spoty ze Słowostworami w roli głównej są częścią kampanii "Ojczysty – dodaj do ulubionych", zorganizowanej przez Narodowe Centrum Kultury i Radę Języka Polskiego. Kampania edukacyjna ma na celu podnoszenie świadomości językowej oraz kształtowanie poczucia odpowiedzialności za polszczyznę. Zainaugrowana zostanie dzisiaj – 21 lutego, w Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, podczas uroczystej gali prowadzonej przez Macieja Stuhra i Andrzeja Poniedzielskiego. Występy muzyczne i kabaretowe oraz fragmenty filmów przeplatane będą rozmowami o polszczyźnie. Dyskutować będą m.in. prof. Jerzy Bralczyk i prof. Jan Miodek.
Informacje o działaniach w ramach kampanii będą publikowane na bieżąco na fanpage’u akcji w serwisie Facebook. Zakończenie i podsumowanie kampanii odbędzie się podczas 2. edycji organizowanego przez NCK "Rymoliryktanda" – dyktanda-happeningu.
Słowostwory wymyślił Piotr Kornobis, narysowała Marcelina Jarnuszkiewicz, a zanimował Maciek Białobrzeski. Lektorką kampanii jest Krystyna Czubówna.
A. Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
18.09.2024
Cała prawda o planowaniu ciąży przez polskie pary
-
17.09.2024
W zagrożeniu
-
16.09.2024
Borówka — superowoc, który przepisałby Ci okulista
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
13.09.2024
Wizerunek dziecka w internecie — publikować czy nie?
-
13.09.2024
Dom na detoksie. Zapisz się na bezpłatne szkolenie