Mówi się "hejka" zamiast "serwus", "human recources" zamiast "kadry". A przecież "Polacy nie gęsi, i swój język mają".
W startującej dzisiaj kampanii odwiedzająca zoo Słowostworów rodzina przygląda się skaczącym dziwolągom o imionach "Birbant", "Rychło" czy "Popas". Zwierzęta pjawiają się też w biurze – naturalnym wrogiem "Kadr" są "Human Resources", wspierane przez potwora nazywającego się "Chief Executive Officer".
Dwa spoty ze Słowostworami w roli głównej są częścią kampanii "Ojczysty – dodaj do ulubionych", zorganizowanej przez Narodowe Centrum Kultury i Radę Języka Polskiego. Kampania edukacyjna ma na celu podnoszenie świadomości językowej oraz kształtowanie poczucia odpowiedzialności za polszczyznę. Zainaugrowana zostanie dzisiaj – 21 lutego, w Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, podczas uroczystej gali prowadzonej przez Macieja Stuhra i Andrzeja Poniedzielskiego. Występy muzyczne i kabaretowe oraz fragmenty filmów przeplatane będą rozmowami o polszczyźnie. Dyskutować będą m.in. prof. Jerzy Bralczyk i prof. Jan Miodek.
Informacje o działaniach w ramach kampanii będą publikowane na bieżąco na fanpage’u akcji w serwisie Facebook. Zakończenie i podsumowanie kampanii odbędzie się podczas 2. edycji organizowanego przez NCK "Rymoliryktanda" – dyktanda-happeningu.
Słowostwory wymyślił Piotr Kornobis, narysowała Marcelina Jarnuszkiewicz, a zanimował Maciek Białobrzeski. Lektorką kampanii jest Krystyna Czubówna.
A. Postek
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
18.08.2022
We własnym kubku płacisz mniej. Żabka umożliwia zakup tańszej kawy ze swoim kubkiem
-
12.08.2022
Dlaczego wymieniamy telefony i czym kierujemy się przy ich wyborze?
-
12.08.2022
Konkurs Art Moves 2022 na najlepszą pracę billboardową rozstrzygnięty
-
11.08.2022
„Adamed Dla Rodziny” – rusza program bezpłatnych badań i porad medycznych
-
10.08.2022
Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku
-
08.08.2022
Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół