Najlepsze kampanie społeczne 2012! Plebiscyt Czytelników kampaniespołeczne.pl
Hejka czy serwus?
Film przyrodniczy, czyta Krystyna Czubówna, dzikie i obce zwierzęta kontra te udomowione, ale lekko zapomniane. W ekosystemie języka polskiego trwa nieustanna walka – anglojęzyczne zapożyczenia wypierają polskie wyrazy, a tym nieużywanym grozi rychłe wyginięcie. Dwa spoty ze Słowostworami w roli głównej są częścią kampanii „Ojczysty – dodaj do ulubionych”, zorganizowanej przez Narodowe Centrum Kultury i Radę Języka Polskiego. Kampania edukacyjna miała na celu podnoszenie świadomości językowej oraz kształtowanie poczucia odpowiedzialności za polszczyznę. Naszym zdaniem inicjatywa i realizacja trafna chociażby z dwóch powodów. Po pierwsze, choć to subiektywne odczucie – miło się ją ogląda, zaciekawia, wprowadza w klimat i wykonana jest z dbałością o estetykę. Po drugie, zachowano idealne proporcje między rangą nadawcy a potrzebą stworzenia atrakcyjnej komunikacji. To trudna sztuka uciekania od dydaktyzmu „my wiemy lepiej – nie pisze się 'Witam’”.
Więcej o tej kampanii: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
07.11.2025
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025
Ciche sygnały
-
22.10.2025
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025
Holokaust, powtórz

