Najlepsze kampanie społeczne 2012! Plebiscyt Czytelników kampaniespołeczne.pl
Hejka czy serwus?
Film przyrodniczy, czyta Krystyna Czubówna, dzikie i obce zwierzęta kontra te udomowione, ale lekko zapomniane. W ekosystemie języka polskiego trwa nieustanna walka – anglojęzyczne zapożyczenia wypierają polskie wyrazy, a tym nieużywanym grozi rychłe wyginięcie. Dwa spoty ze Słowostworami w roli głównej są częścią kampanii „Ojczysty – dodaj do ulubionych”, zorganizowanej przez Narodowe Centrum Kultury i Radę Języka Polskiego. Kampania edukacyjna miała na celu podnoszenie świadomości językowej oraz kształtowanie poczucia odpowiedzialności za polszczyznę. Naszym zdaniem inicjatywa i realizacja trafna chociażby z dwóch powodów. Po pierwsze, choć to subiektywne odczucie – miło się ją ogląda, zaciekawia, wprowadza w klimat i wykonana jest z dbałością o estetykę. Po drugie, zachowano idealne proporcje między rangą nadawcy a potrzebą stworzenia atrakcyjnej komunikacji. To trudna sztuka uciekania od dydaktyzmu „my wiemy lepiej – nie pisze się 'Witam’”.
Więcej o tej kampanii: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy