10 hitów - najlepsze polskie kampanie społeczne 2011 r.
Hasło do paj paj pala i kabinka za złotóweczkie
Koza Wanda słucha monologu swojego sędziwego właściciela o kosztach połączeń telefonicznych, emerytka szuka karty kredytowej by kupić muzykę w internecie, a businessman zanim skorzysta z miejskiej toalety dowie się od „babci klozetowej” o zagranicznych wyjazdach i stypendiach dla studentów. Tak Ministerstwo Spraw Zagranicznych przekonywało, że „W trakcie prezydencji wszyscy rozmawiają o poważnych sprawach”. (wszystkie trzy spoty można obejrzeć tutaj) Trzy oparte o absurdalne poczucie humoru spoty zrealizowały agencje Young&Rubicam oraz Wunderman Polska. Jak wyjaśniła Joanna Skoczek z MSZ punktem wyjścia do produkcji filmów było spojrzenie na prezydencję jak na zwykłą rozmowę. – Na co dzień tę dyskusję toczą unijni politycy i eksperci, ale mogą ją także prowadzić zwykli ludzie w swoich domach, na ulicach, czy w kawiarniach. Trudno powiedzieć czy zwykli ludzie poczuli się zainspirowani do rozmowy o Unijnej Prezydencji, kampanię jednak odnotowujemy, jako ciekawy na polskim rynku reklamowym przykład reklamy i śmiesznej i informującej. Rzeczywiście – można poruszać unijną tematykę bez używania unijnego żargonu.
Więcej o tej kampanii: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!