logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > „Harlem shake” w innym stylu
29.03.2013
Tematy: Kampanie, Francja, Pomoc rozwojowa, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

„Harlem shake” w innym stylu

Your browser does not support the video tag.


Filmy w stylu "Harlem shake" zalały świat i opanowały sieć. Ten jednak różni się od setek innych produkcji tego typu. Jest zaskakujący, powstał w szczytnym celu, ale wcale nie jest radosny.
 
Warto przypomnieć, dziś już może nieco przygasły, fenomen krótkich filmów, w tytule których znajdowało się sformułowanie "Harlem shake". Sam zwrot jest nazwą tańca hip-hopowego, jednak rozpowszechnił się on dzięki instrumentalnej piosence wyprodukowanej przez niejakiego Baauera utrzymanej w stylistyce heavy bass. W lutym 2013 roku sieć zalała fala filmów, gdzie wspomniany utwór stanowił ścieżkę dźwiękową.

Każda z tych krótkich form trwa około trzydziestu sekund i rozpoczyna się widokiem grupy osób. Podczas gdy większość siedzi lub stoi, jedna postać wykonuje powtarzalne, rytmiczne ruchy. Po pewnym czasie w podkładzie pojawiają się słowa "do the harlem shake", co powoduje zmianę muzyki na bardziej dynamiczną i jednoczesną zmianę sytuacji przedstawionej na ekranie. Wszystkie, bierne dotychczas, osoby włączają się we wspólny, dość dziki i nieskładny, taniec, często w kolorowych przebraniach.

Koncepcja zdobyła niewiarygodną popularność w sieci. Była używana jako promocja firmy i lekarstwo na nudę. Filmy kręcili studenci, żołnierze i pracownicy biura – każdy chciał mieć swoje kilka chwil w Internecie. Także francuski Czerwony Krzyż sięgnął po tę formę, ale w innym celu.

Zamiast grupy osób w spocie pojawia się jedno dziecko, które w kulminacyjnym momencie leży na ziemi. Podpis dobitnie wyjaśnia o co chodzi i skąd wzięły się wcześniejsze dziwne ruchy młodego człowieka: "Diarrhea kills a child every 20 seconds. That’s worth some buzz, too." (Co 20 sekund biegunka zabija dziecko. Temu też warto poświęcić trochę uwagi).

Czerwony Krzyż nawołuje do mobilizacji, by wszyscy mieli dostęp do czystej wody oraz urządzeń sanitarnych. Działa na rzecz podniesienia świadomości oraz wzmocnienie infrastruktury zdrowotnej oraz sanitarnej w ponad trzydziestu krajach. Za pośrednictwem strony internetowej www.croix-rouge.fr można przekazywać darowizny na te cele. W ciągu 2 miesięcy od otrzymania darowizny, Francuski Czerwony Krzyż wysyła pokwitowanie podatku.

Filip Jędruch



Nazwa kampanii:
Le harlem shake de la Croix Rouge: bougez vous!
Czas:
2013.2.27
Nadawca:
La Croix Rouge
Media:
Internet
Wykonawca:
La Croix Rouge
Adresaci:
Internauci
Hasło kampani:
Diarrhea kills a child every 20 seconds. That’s worth some buzz, too (Co 20 sekund biegunka zabija dziecko. Temu też warto poświęcić trochę uwagi)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek