logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Pomoc rozwojowa, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  29.03.2013

„Harlem shake” w innym stylu

Your browser does not support the video tag.


Filmy w stylu "Harlem shake" zalały świat i opanowały sieć. Ten jednak różni się od setek innych produkcji tego typu. Jest zaskakujący, powstał w szczytnym celu, ale wcale nie jest radosny.
 
Warto przypomnieć, dziś już może nieco przygasły, fenomen krótkich filmów, w tytule których znajdowało się sformułowanie "Harlem shake". Sam zwrot jest nazwą tańca hip-hopowego, jednak rozpowszechnił się on dzięki instrumentalnej piosence wyprodukowanej przez niejakiego Baauera utrzymanej w stylistyce heavy bass. W lutym 2013 roku sieć zalała fala filmów, gdzie wspomniany utwór stanowił ścieżkę dźwiękową.

Każda z tych krótkich form trwa około trzydziestu sekund i rozpoczyna się widokiem grupy osób. Podczas gdy większość siedzi lub stoi, jedna postać wykonuje powtarzalne, rytmiczne ruchy. Po pewnym czasie w podkładzie pojawiają się słowa "do the harlem shake", co powoduje zmianę muzyki na bardziej dynamiczną i jednoczesną zmianę sytuacji przedstawionej na ekranie. Wszystkie, bierne dotychczas, osoby włączają się we wspólny, dość dziki i nieskładny, taniec, często w kolorowych przebraniach.

Koncepcja zdobyła niewiarygodną popularność w sieci. Była używana jako promocja firmy i lekarstwo na nudę. Filmy kręcili studenci, żołnierze i pracownicy biura – każdy chciał mieć swoje kilka chwil w Internecie. Także francuski Czerwony Krzyż sięgnął po tę formę, ale w innym celu.

Zamiast grupy osób w spocie pojawia się jedno dziecko, które w kulminacyjnym momencie leży na ziemi. Podpis dobitnie wyjaśnia o co chodzi i skąd wzięły się wcześniejsze dziwne ruchy młodego człowieka: "Diarrhea kills a child every 20 seconds. That’s worth some buzz, too." (Co 20 sekund biegunka zabija dziecko. Temu też warto poświęcić trochę uwagi).

Czerwony Krzyż nawołuje do mobilizacji, by wszyscy mieli dostęp do czystej wody oraz urządzeń sanitarnych. Działa na rzecz podniesienia świadomości oraz wzmocnienie infrastruktury zdrowotnej oraz sanitarnej w ponad trzydziestu krajach. Za pośrednictwem strony internetowej www.croix-rouge.fr można przekazywać darowizny na te cele. W ciągu 2 miesięcy od otrzymania darowizny, Francuski Czerwony Krzyż wysyła pokwitowanie podatku.

Filip Jędruch


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Le harlem shake de la Croix Rouge: bougez vous!
Czas:
2013.2.27
Tematy:
Pomoc rozwojowa, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Francja
Nadawca:
La Croix Rouge
Media:
Internet
Wykonawca:
La Croix Rouge
Adresaci:
Internauci
Hasło kampani:
Diarrhea kills a child every 20 seconds. That’s worth some buzz, too (Co 20 sekund biegunka zabija dziecko. Temu też warto poświęcić trochę uwagi)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek