„Harlem shake” w innym stylu
Filmy w stylu "Harlem shake" zalały świat i opanowały sieć. Ten jednak różni się od setek innych produkcji tego typu. Jest zaskakujący, powstał w szczytnym celu, ale wcale nie jest radosny.
Warto przypomnieć, dziś już może nieco przygasły, fenomen krótkich filmów, w tytule których znajdowało się sformułowanie "Harlem shake". Sam zwrot jest nazwą tańca hip-hopowego, jednak rozpowszechnił się on dzięki instrumentalnej piosence wyprodukowanej przez niejakiego Baauera utrzymanej w stylistyce heavy bass. W lutym 2013 roku sieć zalała fala filmów, gdzie wspomniany utwór stanowił ścieżkę dźwiękową.
Każda z tych krótkich form trwa około trzydziestu sekund i rozpoczyna się widokiem grupy osób. Podczas gdy większość siedzi lub stoi, jedna postać wykonuje powtarzalne, rytmiczne ruchy. Po pewnym czasie w podkładzie pojawiają się słowa "do the harlem shake", co powoduje zmianę muzyki na bardziej dynamiczną i jednoczesną zmianę sytuacji przedstawionej na ekranie. Wszystkie, bierne dotychczas, osoby włączają się we wspólny, dość dziki i nieskładny, taniec, często w kolorowych przebraniach.
Koncepcja zdobyła niewiarygodną popularność w sieci. Była używana jako promocja firmy i lekarstwo na nudę. Filmy kręcili studenci, żołnierze i pracownicy biura – każdy chciał mieć swoje kilka chwil w Internecie. Także francuski Czerwony Krzyż sięgnął po tę formę, ale w innym celu.
Zamiast grupy osób w spocie pojawia się jedno dziecko, które w kulminacyjnym momencie leży na ziemi. Podpis dobitnie wyjaśnia o co chodzi i skąd wzięły się wcześniejsze dziwne ruchy młodego człowieka: "Diarrhea kills a child every 20 seconds. That’s worth some buzz, too." (Co 20 sekund biegunka zabija dziecko. Temu też warto poświęcić trochę uwagi).
Czerwony Krzyż nawołuje do mobilizacji, by wszyscy mieli dostęp do czystej wody oraz urządzeń sanitarnych. Działa na rzecz podniesienia świadomości oraz wzmocnienie infrastruktury zdrowotnej oraz sanitarnej w ponad trzydziestu krajach. Za pośrednictwem strony internetowej www.croix-rouge.fr można przekazywać darowizny na te cele. W ciągu 2 miesięcy od otrzymania darowizny, Francuski Czerwony Krzyż wysyła pokwitowanie podatku.
Filip Jędruch
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem