Gwóźdź do trumny
Odczuwalne ukłucie w głowę po obejrzeniu tej kampanii – gwarantowane. Zauważalna zmiana postawy – dość prawdopodobna.
Mowa o kampanii "Work safe" prowadzonej przez Ministerstwo Pracy i Imigracji kanadyjskiej prowincji Alberta, której celem jest zmniejszenie ilości wypadków w pracy. Dane statystyczne wykazują, że w blisko połowie takich zdarzeń winny jest czynnik ludzki. Pośpiech, lenistwo, wieczne prowizorki, nieznajomość regulaminu i zasad BHP, czy zwyczajna bezmyślność są przyczynami wielu tragicznych wypadków, których skutkiem może być nawet trwałe kalectwo czy śmierć. W walce ze złymi praktykami postawiono na prosty, zrozumiały przekaz.
Agencja reklamowa Extreme Group przygotowała 3 spoty telewizyjne które pokazują historie gwoździa, drabiny i wiadra. Choć są to przedmioty przyziemne i proste to pozostawione w nieładzie, zaniedbane, ignorowane mogą zamienić zwyczajnie snujący się dzień pracy w prawdziwy dramat. Ostra końcówka gwoździa przez lata wystająca z palety odnajduje swoje przeznaczenie w głowie pracownika magazynu, zepsuty szczebelek od drabiny nagle stwierdza, że nie wytrzyma dłużej tego napięcia, natomiast pozostawione na środku korytarza wiadro z wodą mści się na osobie, która go nie dostrzegła.
W momencie kiedy widz nabiera pewności co się stanie dalej, autorzy postanawiają, że najlepiej, jak zobaczy to "oczami wyobraźni".
Gwóźdź, drabina i wiadro stają się niebezpieczne z winy człowieka. Często lenistwo, czy niedbałość racjonalizowane są stwierdzeniem, że każdy na pewno dostrzeże potencjalne niebezpieczeństwo. Ta kampania nie pozostawia odbiorcy złudzeń, że jest to zwyczajne myślenie życzeniowe.
Kampania "Work safe" była wcześniej prowadzona z pozytywnym rezultatem przez władze innych kanadyjskich prowincji. Spot ukazujący historię gwoździa spotkał się z uznaniem branży reklamowej podczas Międzynarodowego Festiwalu reklamy w Cannes w 2008 roku i został uhonorowany Brązowym Lwem. W 2010 roku po kilku korektach kampania wystartowała w prowincji Alberta. Lokalne władze postawiły sobie za cel zmniejszenie o 25% ilości wypadków przy pracy do 2012 roku i przeznaczyły na akcję 600 tys. dolarów kanadyjskich (ok. 600 tys. USD). Spoty telewizyjne wspierają także reklamy w radiu i plakaty.
Cała kampania sprawia wrażenie dobrze przemyślanej i solidnie przygotowanej. Spójna strategia i profesjonalnie przygotowane spoty czynią z niej kampanię bardziej efektywną niż efektowną.
M.Świejkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem