Tam, gdzie pojawia się dziennikarz, tam może pojawić się pokój. Francuski oddział organizacji Reporterzy bez Granic prowadził pod koniec 2008 roku kampanię uświadamiającą, że działalność organizacji ma realny wpływ na to, co dzieje się na świecie. Reporterzy bez Granic walczą o wolność prasy i dziennikarzy. Spot reklamowy pokazuje, że ludzie zachowują się w bardziej cywilizowany sposób, gdy mają świadomość, że są obserwowani. Przez lustro weneckie obserwowana jest dwójka bawiących się dzieci, która po krótkiej chwili grzecznej zabawy zaczyna się bić. Porządek i spokój wracają wraz z jawnym pojawieniem sią w pokoju kamery. Nadzór sprawia, że chłopcy rezygnują z agresywnych zachowań, ponieważ nie chcą źle wypaść przed innymi. Ta sytuacja to metafora zachowań ludzi w rejonach konfliktu i wojen, które obserwują i relacjonują dziennikarze na całym świecie.
Kampania uświadamia dodatkową rolę reporterów wojennych zarówno szerokiej opinii publicznej, jak i pracownikom wojsk, którzy niechętnie zgadzają się na obecność dziennikarzy na terenach zajmowanych przez armię.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka