Tam, gdzie pojawia się dziennikarz, tam może pojawić się pokój. Francuski oddział organizacji Reporterzy bez Granic prowadził pod koniec 2008 roku kampanię uświadamiającą, że działalność organizacji ma realny wpływ na to, co dzieje się na świecie. Reporterzy bez Granic walczą o wolność prasy i dziennikarzy. Spot reklamowy pokazuje, że ludzie zachowują się w bardziej cywilizowany sposób, gdy mają świadomość, że są obserwowani. Przez lustro weneckie obserwowana jest dwójka bawiących się dzieci, która po krótkiej chwili grzecznej zabawy zaczyna się bić. Porządek i spokój wracają wraz z jawnym pojawieniem sią w pokoju kamery. Nadzór sprawia, że chłopcy rezygnują z agresywnych zachowań, ponieważ nie chcą źle wypaść przed innymi. Ta sytuacja to metafora zachowań ludzi w rejonach konfliktu i wojen, które obserwują i relacjonują dziennikarze na całym świecie.
Kampania uświadamia dodatkową rolę reporterów wojennych zarówno szerokiej opinii publicznej, jak i pracownikom wojsk, którzy niechętnie zgadzają się na obecność dziennikarzy na terenach zajmowanych przez armię.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
11.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem