Grzecznie o prezerwatywach w Wietnamie
Na tle zachodnich kampanii, w których genitalia skaczą po ścianach, a seks uprawia się na dziesiątki sposobów, grzecznie uśmiechnięta para Wietnamczyków to mało oryginalny pomysł. Trudno uwierzyć, że wystarczająco przyciągającym uwagę odbiorców bodźcem może być sam wizerunek mężczyzny z prezerwatywą w dłoni. A jednak.
Znają się już od dawna. On ma odpowiedzialną pracę. Ona jest piękną i inteligentną dziewczyną. Ale i tak, chociaż grzeczni, nie są bezpieczni. Kampanijna kreacja przedstawia przystojnego mężczyznę, który po prostu podaje swojej partnerce prezerwatywę. „Nawet jeśli dobrze się znacie, używajcie prezerwatyw” – przekonuje hasło kampanii. U przeciętnego odbiorcy z Europy zdjęcie wietnamskiej pary może wywołać co najwyżej pobłażliwy uśmiech, ale właśnie w ten sposób (odważny jak na realia wietnamskie) inicjatorzy akcji chcą przypomnieć o tym, że wirus HIV nie zważa na relacje łączące partnerów ani na ich urodę i jedynym skutecznym sposobem zabezpieczenia się przed zarażeniem jest stosowanie prezerwatyw. Tytuł kampanii „100% CUP” – „100% Condom Use Program” (Program 100% stosowania prezerwatyw) ma podkreślić konieczność stosowania prezerwatyw na codzień.
Kampania realizowana jest przez Hanojski Rejonowy Komitet ds. AIDS wraz z Zarządem Kontroli HIV/AIDS w Wietnamie (VAAC), przy wsparciu Wietnamskiego Oddziału Agencji Rozwoju Międzynarodowego USA na zlecenie Ministerstwa Zdrowia Socjalistycznej Republiki Wietnamu. Działania reklamowe zostały zaplanowany na grudzień, obchodzony jako Narodowy Miesiąc Świadomości AIDS w Wietnamie, a kampania ruszyła 1 grudnia, w Światowy Dzień Walki z AIDS.
Pośród 34 milionów ludzi zakażonych wirusem HIV na świecie, 250.000 stanowią Wietnamczycy.
M.Kotowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala