Niepowtarzalne, jedyne w swoim rodzaju rasy psów dostępne od zaraz i dla każdego. Nie jest to efekt zaplanowanej przez hodowców krzyżówki ani też nowo odkryty gatunek. Unikatowymi rasami kynolodzy okrzyknęli mieszańce, potocznie zwane kundlami.
Spot jest podsumowaniem dużej kampanii, która miała na celu promocję adopcji psów – mieszańców. Organizacja Territorio de Zaguates od dłuższego czasu zwracała uwagę na fakt, że bezdomne, nierasowe psy są wielokrotnie rzadziej adoptowane, niż ich kuzyni z rodowodami. Mieszańce nie cieszyły się zainteresowaniem, przez co często większość swojego życia spędzały w schroniskach. Co ważne aż 94% mieszkańców kostarykańskich schronisk to tzw. kundle.
Pomysłodawcy postanowili przedstawić tę postrzeganą jako negatywną cechę czworonogów jako ich wielki atut. Zespół ekspertów (w tym m.in. sędzia kynologiczny) stworzył klasyfikację kundli na podstawie ich cech pasujących do poszczególnych ras i nadał im konkretne, nowe nazwy – jak kudłaty owczarkowaty jamnikospaniel (Shaggy Shepherd Dachspaniel), puszysty pinczerospaniel (Furry Pinscher Spaniel) czy gruboogonowy dobersznaucer niemiecki (Chubby-tailed German Dobernauzer) Następnie wykonano specjalne portrety, które towarzyszyły ekspertom podczas wywiadów, reportaży i programów telewizyjnych. Duża akcja marketingowa diametralnie odmieniła wizerunek czworonogów. Ponadto na ulicach pojawiły się duże billboardy z przedstawicielami nowych ras oraz ze sloganem „When you adopt a mutt, you adopt a unique breed” ("Kiedy adoptujesz kundla, adoptujesz unikatową rasę"). Działacze poruszyli media i portale społecznościowe, a powołany zespół specjalistów od psów głosił, że skoro dany pies jest mieszańcem, to jest niepowtarzalny. Według znawców unikatowe rasy były wyjątkowymi okazami, spotykanymi jedynie w ich kraju, czyli w Kostaryce. Co ciekawe mieszańce doczekały się swoich pokazów oraz wystaw w narodowej galeriach sztuki. Nowe, pomysłowe nazwy pozwoliły im dotrzeć do miejsc, gdzie wcześniej nie miały wstępu.
Podczas gdy Międzynarodowa Federacja Kynologiczna (FCI) ma w swoim rejestrze ponad 400 ras psów, tak organizatorzy kampanii doliczyli się kilkudziesięciu tysięcy interesujących odmian. Podkreślają też, że mieszańce są znacznie odporniejsze na choroby nowotworowe niż psy rasowe.
Organizacja Territorio de Zaguates zajmuje się ochroną psów, ich leczeniem, kastracją oraz szukaniem dla nich kochającego domu. Kampania „Unique Breeds” ("Unikalne rasy") przyczyniła się do wzrostu ilości adopcji o 1400%. Dodatkowo dzięki akcji organizację wsparła jeszcze większa liczba sponsorów.
Spot odsyła do strony internetowej organizacji, gdzie zainteresowani znajdą wszelkie niezbędne informacje oraz wskazówki, jak zaadoptować wyjątkowego psa.
Martyna Kasprzak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna