logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  10.11.2015

Groźny wypadek dziennikarzy – mógł się wydarzyć

Your browser does not support the video tag.


Dziennikarze motoryzacyjni Maciej Wisławski i Juliusz Szałek ulegają poważnemu wypadkowi – ucierpiały ich animowane awatary. Sami są cali i zdrowi i mogą opowiedzieć w kampanii Autostrady Wielkopolskiej SA, jakie mogą być skutki bezmyślnego wyprzedzania się tirów na autostradzie.

W spocie kampanii "Bezpieczna JazdA2. Lubię to!" Wisławski i Szalek prawidłowo rozpoczynają manewr wyprzedzania, podczas którego zajeżdża im drogę samochód ciężarowy, który nagle postanawia wyprzedzić pojazd jadący przed nim. Dziennikarze zmuszeni są do gwałtownej reakcji i ostrego hamowania, ale czasu mają już za mało, a droga hamowania jest zbyt długa więc ulegają groźnemu wypadkowi. Ciężarówki wykonując manewr wyprzedzania wielokrotnie spowalniają ruch i doprowadzają do sytuacji niebezpiecznych.

Według danych KRBRD, w 2014 roku doszło do 1890 wypadków z udziałem samochodów ciężarowych, w których zginęło 218 osób. Kierowcy TIR-ów doprowadzali do wypadków niemal dwa razy częściej niż motocykliści i 5 razy częściej niż kierowcy autobusów. 

Patronat honorowy nad kampanią sprawuje Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W ramach akcjiw dniach 14-15 listopada w Punktach Poboru Opłat Lądek oraz Gołuski na autostradzie A2 (odcinek Świecko – Konin), kierowcy otrzymają naklejki, przypominające o właściwym zachowaniu na drodze, z hasłem przewodnim #pohamujsie. Kampania informacyjna potrwa do połowy grudnia. Poprzednie edycje kampanii "Bezpieczna JazdA2. Lubię to!" realizowano kolejno w 2013 i 2014 roku.

Juliusz Szalek był dziennikarzem dodatku motoryzacyjnego Gazety Wyborczej "Auto moto", później pracował w "Wysokie Obroty" i "Wysokie Obroty – magazyn". Od 2009 roku odpowiedzialny za rozwój serwisu Moto.pl. Obecnie redaktor naczelny magazynu "auto motor i sport". Maciej Wisławski jest od 1975 jest pilotem rajdowym, wraz z Krzysztofem Hołowczycem zdobył w 1997 roku tytuł Rajdowego Mistrza Europy. Za propagowanie w mediach problematyki BRD oraz osobiste zaangażowanie w działania Fundacji Kierowca Bezpieczny otrzymał w 2014 roku "Tarczę Bezpieczeństwa". Jest także członkiem rady Programowej Fundacji "Amber", która działa na rzecz ofiar wypadków drogowych.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Bezpieczna JazdA2. Lubię to!
Czas:
2015.11.10
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Nadawca:
Autostrada Wielkopolska SA
Media:
Internet
Adresaci:
Kierowcy korzystający z autostrad, przede wszystkim prowadzący samochody ciężarowe
Hasło kampani:
Pohamuj się





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


  • 18.09.2023

    Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej


  • 14.09.2023

    Najlepsze czasy dla potworów


  • 13.09.2023

    Magiczne pudełko


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek