logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Groźny wypadek dziennikarzy – mógł się wydarzyć
10.11.2015
Tematy: Kampanie, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Groźny wypadek dziennikarzy – mógł się wydarzyć

Your browser does not support the video tag.


Dziennikarze motoryzacyjni Maciej Wisławski i Juliusz Szałek ulegają poważnemu wypadkowi – ucierpiały ich animowane awatary. Sami są cali i zdrowi i mogą opowiedzieć w kampanii Autostrady Wielkopolskiej SA, jakie mogą być skutki bezmyślnego wyprzedzania się tirów na autostradzie.

W spocie kampanii "Bezpieczna JazdA2. Lubię to!" Wisławski i Szalek prawidłowo rozpoczynają manewr wyprzedzania, podczas którego zajeżdża im drogę samochód ciężarowy, który nagle postanawia wyprzedzić pojazd jadący przed nim. Dziennikarze zmuszeni są do gwałtownej reakcji i ostrego hamowania, ale czasu mają już za mało, a droga hamowania jest zbyt długa więc ulegają groźnemu wypadkowi. Ciężarówki wykonując manewr wyprzedzania wielokrotnie spowalniają ruch i doprowadzają do sytuacji niebezpiecznych.

Według danych KRBRD, w 2014 roku doszło do 1890 wypadków z udziałem samochodów ciężarowych, w których zginęło 218 osób. Kierowcy TIR-ów doprowadzali do wypadków niemal dwa razy częściej niż motocykliści i 5 razy częściej niż kierowcy autobusów. 

Patronat honorowy nad kampanią sprawuje Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W ramach akcjiw dniach 14-15 listopada w Punktach Poboru Opłat Lądek oraz Gołuski na autostradzie A2 (odcinek Świecko – Konin), kierowcy otrzymają naklejki, przypominające o właściwym zachowaniu na drodze, z hasłem przewodnim #pohamujsie. Kampania informacyjna potrwa do połowy grudnia. Poprzednie edycje kampanii "Bezpieczna JazdA2. Lubię to!" realizowano kolejno w 2013 i 2014 roku.

Juliusz Szalek był dziennikarzem dodatku motoryzacyjnego Gazety Wyborczej "Auto moto", później pracował w "Wysokie Obroty" i "Wysokie Obroty – magazyn". Od 2009 roku odpowiedzialny za rozwój serwisu Moto.pl. Obecnie redaktor naczelny magazynu "auto motor i sport". Maciej Wisławski jest od 1975 jest pilotem rajdowym, wraz z Krzysztofem Hołowczycem zdobył w 1997 roku tytuł Rajdowego Mistrza Europy. Za propagowanie w mediach problematyki BRD oraz osobiste zaangażowanie w działania Fundacji Kierowca Bezpieczny otrzymał w 2014 roku "Tarczę Bezpieczeństwa". Jest także członkiem rady Programowej Fundacji "Amber", która działa na rzecz ofiar wypadków drogowych.



Nazwa kampanii:
Bezpieczna JazdA2. Lubię to!
Czas:
2015.11.10
Nadawca:
Autostrada Wielkopolska SA
Media:
Internet
Adresaci:
Kierowcy korzystający z autostrad, przede wszystkim prowadzący samochody ciężarowe
Hasło kampani:
Pohamuj się





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek