Groza w organach
Autorzy kontrowersyjnej kampanii, nagrodzonej Brązowym Lwem w Cannes w 2002 roku, zastrzegają, że ich celem nie była stygmatyzacja żadnej z płci, ani też żadnej kategorii społecznej czy też praktyki seksualnej. AIDES – organizacja do walki z AIDS – na początku 2002 roku realizowała kampanię mającą na celu wyrobienie u adresatów nawyku zabezpieczania się podczas uprawiania seksu.
Plakat przedstawiający żeńskie organy rozrodcze, zawierał podwójne przesłanie: biorąc pod uwagę, że podatność kobiet na zakażenie wirusem HIV jest wyższa niż u mężczyzn, plakat przypominał o ochronie nie tylko siebie, ale i partnera – „Les femmes ont 3 fois plus de risques d’attraper le sida” (Kobiety ponoszą trzykrotnie wyższe ryzyko zachorowań na AIDS).
Kampania miała sprecyzowane grupy odbiorców. Plakaty były rozpowszechniane w barowych i klubowych toaletach – te przedstawiające włosy łonowe w kształcie trumny – w toaletach męskich, a plakaty z językiem węża wystającym z penisa – w toaletach damskich oraz w barach i klubach gejowskich.
Organizacja AIDES tłumacząc tak silne obrazy użyte w reklamach, wspomina o trudności znalezienia na tyle mocnego komunikatu, aby, przez odwołanie do AIDS jako choroby śmiertelnej, wypracować u adresatów kampanii nawyk używania prezerwatywy.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
23.03.2023
Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu
-
02.03.2023
Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski