logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Groza w organach
05.01.2002
Tematy: Kampanie, Francja, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Groza w organach



Autorzy kontrowersyjnej kampanii, nagrodzonej Brązowym Lwem w Cannes w 2002 roku, zastrzegają, że ich celem nie była stygmatyzacja żadnej z płci, ani też żadnej kategorii społecznej czy też praktyki seksualnej. AIDES – organizacja do walki z AIDS – na początku 2002 roku realizowała kampanię mającą na celu wyrobienie u adresatów nawyku zabezpieczania się podczas uprawiania seksu.

Plakat przedstawiający żeńskie organy rozrodcze, zawierał podwójne przesłanie: biorąc pod uwagę, że podatność kobiet na zakażenie wirusem HIV jest wyższa niż u mężczyzn, plakat przypominał o ochronie nie tylko siebie, ale i partnera – „Les femmes ont 3 fois plus de risques d’attraper le sida” (Kobiety ponoszą trzykrotnie wyższe ryzyko zachorowań na AIDS).

Kampania miała sprecyzowane grupy odbiorców. Plakaty były rozpowszechniane w barowych i klubowych toaletach – te przedstawiające włosy łonowe w kształcie trumny – w toaletach męskich, a plakaty z językiem węża wystającym z penisa – w toaletach damskich oraz w barach i klubach gejowskich.

Organizacja AIDES tłumacząc tak silne obrazy użyte w reklamach, wspomina o trudności znalezienia na tyle mocnego komunikatu, aby, przez odwołanie do AIDS jako choroby śmiertelnej, wypracować u adresatów kampanii nawyk używania prezerwatywy.
M. Kryńska



Nazwa kampanii:
Langue de serpent et cercueil
Czas:
2002.1.1 - 2002.2.15
Nadawca:
AIDES
Media:
Plakaty, prasa
Wykonawca:
TBWA Paris
Adresaci:
Osoby dorosłe, klienci klubów, dyskotek
Hasło kampani:
Protegez vous (Zabezpieczaj się)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek