logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  05.01.2002

Groza w organach



Autorzy kontrowersyjnej kampanii, nagrodzonej Brązowym Lwem w Cannes w 2002 roku, zastrzegają, że ich celem nie była stygmatyzacja żadnej z płci, ani też żadnej kategorii społecznej czy też praktyki seksualnej. AIDES – organizacja do walki z AIDS – na początku 2002 roku realizowała kampanię mającą na celu wyrobienie u adresatów nawyku zabezpieczania się podczas uprawiania seksu.

Plakat przedstawiający żeńskie organy rozrodcze, zawierał podwójne przesłanie: biorąc pod uwagę, że podatność kobiet na zakażenie wirusem HIV jest wyższa niż u mężczyzn, plakat przypominał o ochronie nie tylko siebie, ale i partnera – „Les femmes ont 3 fois plus de risques d’attraper le sida” (Kobiety ponoszą trzykrotnie wyższe ryzyko zachorowań na AIDS).

Kampania miała sprecyzowane grupy odbiorców. Plakaty były rozpowszechniane w barowych i klubowych toaletach – te przedstawiające włosy łonowe w kształcie trumny – w toaletach męskich, a plakaty z językiem węża wystającym z penisa – w toaletach damskich oraz w barach i klubach gejowskich.

Organizacja AIDES tłumacząc tak silne obrazy użyte w reklamach, wspomina o trudności znalezienia na tyle mocnego komunikatu, aby, przez odwołanie do AIDS jako choroby śmiertelnej, wypracować u adresatów kampanii nawyk używania prezerwatywy.
M. Kryńska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Langue de serpent et cercueil
Czas:
2002.1.1 - 2002.2.15
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Francja
Nadawca:
AIDES
Media:
Plakaty, prasa
Wykonawca:
TBWA Paris
Adresaci:
Osoby dorosłe, klienci klubów, dyskotek
Hasło kampani:
Protegez vous (Zabezpieczaj się)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 02.03.2023

    Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek