logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”
23.03.2023
Tematy: Wydarzenia, Polska, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Walka z wykluczeniem społecznym, Organizacje pozarządowe / NGO

Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”



Od 20 marca na pływalni miejskiej „Wodnik 2000” w Grodzisku Mazowieckim obowiązują tzw. ciche godziny. Wprowadzenie tej zmiany ma ułatwić życie osobom w spektrum autyzmu i ich rodzinom.

W poniedziałek 20 marca wystartowała kampania społeczna #Neuroróżnorodni, której głównym celem jest podniesienie społecznej świadomości nt. spektrum autyzmu, w tym Zespołu Aspergera, ale także obalenie mitów związanych z neuroróżnorodnością i wprowadzenie realnych zmian.

W badaniach czytamy, że 69% osób w spektrum autyzmu jest dyskryminowanych, a 86% badanych przyznaje, że nie zna miejsc dostosowanych do potrzeb osób w spektrum autyzmu – mówi Karolina Roztocka, liderka kampanii społecznej Neuroróżnorodni. – My to zmieniamy i razem z Ośrodkiem Sportu i Rekreacji Gminy Grodzisk Mazowiecki jako pierwsi w województwie mazowieckim i drudzy w Polsce wprowadzamy „ciche godziny”.

image by Clark Tai on Unsplash

Klienci pływalni miejskiej WODNIK 2000 będą mogli skorzystać z obiektu podczas cichych godzin w każdą sobotę od 18:00 do 20:00 oraz w każdą niedzielę od 8:00 do 10:00.

Zarówno w holu, jak i na płycie basenu zostanie wyłączona muzyka. Nie będą włączane także dysze wodne na małym basenie, co znacznie zmniejszy hałas – mówi Mariusz Smysło, Dyrektor OSiR Grodzisk Mazowiecki. – Jesteśmy otwarci na zmiany i wychodzimy naprzeciw potrzebom mieszkańców w spektrum autyzmu, ale nie tylko, z tej zmiany skorzystają także osoby wrażliwe sensorycznie oraz wszyscy klienci pływalni, którzy cenią sobie ciszę i spokój.

image by Conner Baker on Unsplash

Kampania społeczna #Neuroróżnorodni jest realizowana przez Przedszkole SOSENKI z Grodziska Mazowieckiego pod Honorowym Patronatem Burmistrza Gminy Grodzisk Mazowiecki. Jej głównym celem jest podniesienie świadomości społecznej na temat spektrum autyzmu, w tym Zespołu Aspergera, wśród lokalnej społeczności. Zadaniem #Neuroróżnorodnych jest wprowadzenie realnych zmian w gminie, które będą realizowane poprzez działania kampanii.
Więcej o #Neuroróżnorodnych można przeczytać TUTAJ.

Przewodnik po neuroróżnorodności jest dostępny TUTAJ.

 

NGO zdrowie autyzm walka z wykluczeniem społecznym ciche godziny zaburzenia ze spektrum autyzmu sport spektrum autyzmu OSiR


Nazwa wydarzenia:
Ciche godziny na pływalni miejskiej „Wodnik 2000” w Grodzisku Mazowieckim
Czas:
2023.3.20
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Walka z wykluczeniem społecznym, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
Przedszkole Sosenki z Grodziska Mazowieckiego
Hasło kampani:
#neuroroznorodni





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek