logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  31.10.2011

Graffiti od gliniarzy



Policjantka Kylie z groźną miną zasłania skuloną dziewczynkę przed cieniem mężczyzny, Madie i Julia zaczajają się na uciekiniera próbując złapać go w „kleszcze”, a Nao obejmuje szlochającą kobietę. Graffiti na ścianach budynków w Nowej Zelandii nie jest jednak kolejnym projektem-niespodzianką Banksy’ego, a zachętą ze strony nowozelandzkiej policji do wstąpienia w jej szeregi.

Murale przedstawiają prawdziwe sytuacje z życia funkcjonariuszy policji i powstały w pobliżu miejsc tych zdarzeń. Kylie Schaare przysłużyła się wyjaśnieniu sprawy mężczyzny, który wykorzystywał swoje dzieci. Madeline Roberts i Julia Vahry pokazane zostały podczas akcji łapania przestępcy w tzw. kleszcze, a wizerunek Nao Yoshimizu przedstawia ją pocieszającą rodziny ludzi poszkodowanych w trzęsieniu ziemi. Na stronie www policji można obejrzeć krótkie filmy, w których wypowiada się autor graffiti Otis Frizzell oraz policjanci, których historie posłużyły jako inspiracja.

Historię ze ścian niosą za sobą proste przesłanie w postaci hasła: „You too can make something extraordinary. Become a Cop.” („Ty też możesz zrobić coś niezwykłego. Zostań gliną.”) Organizatorzy tłumaczą, że szukają ludzi młodych (18-25 lat), inteligentnych, z dobrymi umiejętności komunikacyjnymi i zdolnościami przywódczymi. Stąd taki rodzaj kampanii, trafiającej do wąskiej  grupy odbiorców o konkretnych cechach.

Kampania wzbudziła pewne kontrowersje. Jedno z graffiti, nie wymienione na oficjalnej stronie policji, odnosiło się do znanego zdjęcia, na którym policjant podnosi ofiarę trzęsienia ziemi. Spotkało się to z protestem rodziny, której mural przywodził na myśl zmarłego wskutek katastrofy (ofiarą był wprawdzie mężczyzna, a na muralu widnieje kobieta, natomiast identyczny pozostaje kontekst – osoba policjanta oraz miejsce tragedii). Pojawiały się też opinie, że zachęcanie do pracy w służbie prawa za pomocą street artu, który sam w sobie jest nielegalny, jest co najmniej paradoksalne.

Nietypowe ogłoszenia rekrutacyjne, przywodzące na myśl dzieła króla street artu, zostały wykonane na zlecenie agencji Saatchi&Saatchi.
A.Zych

———————————–

KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Graffiti użyte w projekcie wykonano w technice szablonowej nawiązujęcej estetyką do twórczości Banksy’ego. Przystępny pomysł odwołujący się do sfery emocji oraz atrakcyjna, całkiem młodzieżowa realizacja, są dużym plusem kampanii. Graffiti w świetle prawa uważane za akt wandalizmu, użyte w tym projekcie, wpływa na ukazanie nowego oblicza policji – pozytywnego – otwartego na młodego człowieka.
Żaneta Strawiak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 06.06.2023

    Przerwij przerwę


  • 06.06.2023

    Pogrzeb w Katarze


  • 05.06.2023

    Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 29.05.2023

    Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt


  • 25.05.2023

    Dog save the King!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek