„Graj bezpiecznie z PEGI” to hasło kampanii edukacyjnej zainaugurowanej przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego oraz Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania.
Celem kampanii jest przekazanie informacji nt. klasyfikacji gier video i komputerowych oraz wzmocnienie świadomości Polaków, że odpowiedzialność za wybór stosownej gry dla dziecka spoczywa na osobach dorosłych – rodzicach i opiekunach, a także że europejski system klasyfikacji gier PEGI (pan european game information) jest narzędziem wspomagającym dokonywanie właściwego wyboru. Kampania ma edukować jak rozpoznać i znaleźć miejsca, w których na opakowaniu gry znajdują się oznaczenia odnośnie minimalnego wieku odbiorcy i/lub rodzaju treści zawartych w grze oraz innych źródeł informacji o klasyfikacji gier komputerowych i wideo.
W ramach kampanii emitowany będzie spot informujący o systemie PEGI. Będzie można go obejrzeć w stacjach telewizyjnych, na stronach internetowych pełnomocnika rządu ds. równego traktowania oraz stronach internetowych firm współpracujących ze stowarzyszeniem. W sieciach handlowych gdzie sprzedawane są gry komputerowe i wideo, pojawią się materiały promujące system PEGI: plakaty, ulotki. Takie informacje znajdą się również w gazetkach reklamowych sieci handlowych.
System PEGI to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier komputerowych i wideo zaprojektowany w celu ochrony nieletnich przed dostępem do treści nieodpowiednich dla ich grupy wiekowej za pomocą ikon klasyfikacji wiekowej oraz ikon opisujących rodzaj treści zawartych w grze. W Europie PEGI działa od 2003 r., zaś w Polsce od 2008 r., gdy powstało stowarzyszenie.
Ikony dotyczące wieku dzielą gry na właściwe dla osób w wieku powyżej 3, 7, 12, 16 oraz 18 lat. Natomiast ikony klasyfikacji treści pokazują, czy dana gra zawiera treści związane z dyskryminacją, narkotykami, nagością, przemocą, wulgarnym językiem, hazardem lub czy wywołują strach i czy są dostępne w sieci internetowej.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS