Gra w gorące krzesła
Dookoła pustych krzeseł w takt muzyki chodzą ludzie, a gdy tylko muzyka ucichnie, trzeba jak najszybciej zająć miejsce siedzące – graczy jest zawsze więcej niż krzeseł – to znana i popularna zabawa. Francuska organizacja Fondation pour la recherche médicale (Fundacja na rzecz badań medycznych) wykorzystała grę do pokazania problemu we francuskiej służbie zdrowia. Brak funduszy sprawia, że nie można opracowywać lekarstw na wszystkie choroby – im jest ich więcej, tym więcej potrzebnych jest pieniędzy na długotrwałe i skomplikowane badania naukowe.
W spocie reklamowym stworzonym przez Proximity BBDO ludzie grają w gorące krzesła, a kiedy jeden z mężczyzn odpada z gry słychać zachętę do wsparcia finansowego fundacji – „Wszystkie choroby zasługują na to mieć swoje miejsce. Wpłać dotację, aby badania pomogły wszystkim chorym”.
W ramach kampanii powstała także reklama drukowana. Poza tymi dwoma kreacjami, wykorzystano przestrzeń miejską – w metrze, na siedzeniach przylepiono duże naklejki z hasłem kampanii.
Kampania prowadzona była w czasie Dni Fundacji Na Rzecz Badań Medycznych, które odbyły się między 17 a 30 listopada 2008 roku.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice
-
18.09.2023
Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej
-
14.09.2023
Najlepsze czasy dla potworów
-
13.09.2023
Magiczne pudełko