Co może oznaczać piernikowy ludzik pozbawiony nogi, lukrowana laleczka bez oczu, pęknięte ciastko w kształcie serca? Mogą to być nieudane wypieki cukiernika, elementy pohaloweenowej promocji w ciastkarni albo dzieło domowego łasucha. Mogą, ale nie są. I nie są też tak słodkie, jak mogłyby się wydawać.
„Not as sweet as you think” („Nie tak słodkie jak myślisz”) – głoszą plakaty kreacji Stowarzyszenia Diabetyków ze Sri Lanki (Diabetes Association of Sri Lanka) stworzone przez agencję Phoenix Ogilvy z Colombo. Każdy plakat, oprócz generalnego ostrzeżenia – niesie ze sobą dodatkową informację, potwierdzoną przez Międzynarodową Federację Diabetyków. „Every year 2.5 million people living with Diabetes go permanently blind” („Każdego roku 2,5 miliona ludzi z cukrzycą trwale traci wzrok”) – wyjaśnia kreacja z niewidomą lalką; od piernikowego człowieczka bez jednej kończyny dowiedzieć się można, że z powodu cukrzycy, co 30 sekund dochodzi do amputacji czyjejś nogi („Every 30 seconds, a leg is amputated due to Diabetes”); a złamane piernikowe serce ostrzega: każdego roku 50% osób ze zdiagnozowaną cukrzycą umiera z powodu chorób serca i udarów („Every year, 50% of people diagnosed with Diabetes die of heart disease & strokes”).
Kreacje zostały stworzone z okazji Międzynarodowego Dnia Cukrzyków, w celu zwiększenia świadomości społeczeństwa na temat zagrożeń, jakie niesie za sobą cukrzyca. Materiały kampanii można znaleźć w social mediach pod hashtagiem #aneysweet.
Joanna Bącela
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.09.2024
…z wyjątkiem uważnego kierowcy
-
29.09.2024
Inne na zewnątrz, inne w środku
-
28.09.2024
Stracone urodziny
-
26.09.2024
Dzieci bez przyszłości
-
25.09.2024
Alert PTSD
-
24.09.2024
Bohaterowie