logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Godzina ze świetlikami
05.03.2009
Tematy: Kampanie, Australia, Ekologia i środowisko

Godzina ze świetlikami

Your browser does not support the video tag.


Aby dostrzec pewne rzeczy musi czasem zapaść ciemność. Od trzech lat, raz w roku na godzinę gasną światła na ziemi. Nie z powodu braku prądu, powodzi, trzęsienia ziemi – gasną po to, aby takim zjawiskom zapobiec. W tym roku światła wyłączano 28 marca o godzinie 20.00. Spot autorstwa studia Lav Productions, towarzyszący australijskiej edycji akcji i przypominający o wydarzeniu, utrzymany był w bajkowo-mistycznej tonacji, a wypełniały go urocze świetliki.

Ogólnoświatowa kampania „Earth Hour” czyli „Godzina dla Ziemi” rozpoczęła się w 2007 roku w Sydney. Na apel australijskiego oddziału WWF odpowiedziało wtedy ok. 2 miliony osób. W drugiej edycji uczestniczyły 372 miasta z całego świata, w tym Warszawa i Poznań, w sumie w akcji brało udział 100 mln osób. W tym roku setki milionów ludzi na całym świecie wyraziło swoje poparcie dla walki z globalnym ociepleniem. Światła zgasły w 3943 miejscowościach, 88 krajach i 25 strefach czasowych. „Godzina dla Ziemi” wybiła najpierw na odległych wyspach Chatham na Oceanie Spokojnym, gdzie światła wyłączono o godz. 8.30 czasu polskiego. Wyspy te zamieszkane są przez ok. 600 mieszkańców. Żyje tu również ok. 20% wszystkich zagrożonych gatunków ptaków Nowej Zelandii, m.in. tych zagrożonych zmianami klimatycznymi. Następnie na całym świecie zgasło ok. 996 słynnych budynków, pomników i obiektów architektonicznych, w tym Piramidy, Akropol. Kopuła Św. Piotra w Watykanie oraz wieżowiec Empire State Building w Nowym Jorku. W niektórych miastach zużycie energii spadło o 8 procent, rekord padł w Toronto – ok. 15%.

Ten prosty gest zgaszenia świateł zjednoczył ludzkość w zbiorowym apelu do polityków, aby jak najszybciej podjęli decyzje, które pomogą powstrzymać zmiany klimatu. Stojąc pod pogrążoną w ciemności paryską Wieżą Eiffla Dyrektor Generalny WWF James Leape powiedział: – Rządy państw mają osiem miesięcy na to, by wspólnie znaleźć rozwiązanie, które pozwoli na zatrzymanie niebezpiecznych zmian klimatu. Setki milionów ludzi na całym świecie domaga się stanowczego i sprawiedliwego porozumienia, które powinno zostać podpisanie w grudniu 2009 roku w Kopenhadze.
M.Jeziorowska



Nazwa kampanii:
Fireflies
Czas:
2009.3.1 - 2009.3.28
Nadawca:
WWF
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Lav Productions
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Millions needed to switch off





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek