Kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych weszła w ostatnią fazę – na zaledwie kilka tygodni przed wyborami akcje wspierające bądź krytykujące kandydatów Partii Demokratycznej i Republikańskiej przybierają coraz bardziej bezpardonowe formy. Niektóre z nich wręcz szokują bądź budzą niesmak, zwłaszcza z perspektywy europejskiej, charakteryzującej się znacznie większą powściągliwością w manifestowaniu poglądów politycznych.
Poniższa kampania outdoorowa, zrealizowana przez organizację Women’s March (Marsz Kobiet), jest tego adekwatnym przykładem. Na trzech grafikach przedstawiono kandydata Republikanów jako dwulicowego – dosłownie! – potwora o dwóch obliczach: cywilizowanym i eleganckim z jednej strony, z drugiej zaś agresywnym i odstręczającym. Problem w tym, że fizyczna szpetota Donalda Trumpa (wrzody, plamy wątrobowe, psujące się zęby, ślina cieknąca z ust) została ukazana w sposób na tyle karykaturalny, że może budzić niezamierzony efekt komiczny.
Jak tłumaczą twórcy kampanii: Donald Trump jest bezkompromisowym wyznawcą światopoglądu pro-life. Ale jak można być w pełni zwolennikiem życia, skoro ceni się tylko niektóre z nich? Polityka Trumpa wielokrotnie okazywała się zabójcza dla kobiet, czarnoskórych Amerykanów czy społeczności transpłciowej. Projekt ma na celu ukazać hipokryzję jego postawy i odzwierciedlić brzydotę jego retoryki.
Sześćdziesiąte wybory prezydenckie w USA odbędą się 5 listopada 2024 roku. Ich celem jest wyznaczenie 47. prezydenta oraz 50. wiceprezydenta Stanów Zjednoczonych.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2024
Warszawskie Dni Filmu Niemego: 13-15 września w kinie Muranów
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
09.09.2024
VII edycja kampanii Życie Warte Jest Rozmowy. Zapraszamy na konferencję
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu