Na początku lipca bieżącego roku w Wielkiej Brytanii nastąpiła radykalna zmiana władzy – do sterów doszła Partia Pracy (Labour Party). Powołanie nowego rządu labourzystów stało się znakomitym pretekstem do debaty zainicjowanej przez Women’s Equality Party (WE) na temat ubóstwa dzieci – kwestii, której podczas kampanii wyborczej nie poświęcono wystarczająco dużo uwagi. A tamtejsze statystyki są pod tym względem zaskakująco pesymistyczne. Szacuje się, że aż jedna trzecia wszystkich dzieci w Wielkiej Brytanii żyje w ubóstwie, natomiast ok. 300 tysięcy z nich pozostaje na krawędzi egzystencji.
Narzędziem, po które sięgnęły przedstawicielki WE, była kampania społeczna, zrealizowana przez londyńską agencję Quiet Storm, mająca na celu przede wszystkim przykucie uwagi odbiorców i wprowadzenie ich w temat. Twórcy kampanii postanowili nie używać haseł politycznych – zamiast tego sięgnęli po język zrozumiały dla wszystkich, czyli język reklam żywności. Kampania You’re not you when you’re hungry wprost nawiązuje do słynnego, znanego na całym świecie sloganu marki Snickers: „Głodny nie jesteś sobą”. Tym razem jednak nieco żartobliwe hasło zostało potraktowane śmiertelnie poważnie – głód to codzienne doświadczenie tysięcy brytyjskich dzieci. Jak podkreśla Adele Meer, dyrektor ds. planowania w Quiet Storm: – W przedwyborczym chaosie nie da się przebić polityki większą ilością polityki. Musieliśmy znaleźć inny sposób, by naświetlić niemal całkowity brak pomysłu na rozwiązanie kwestii ubóstwa ze strony innych partii i ugrupowań.
– Minęło 20 lat i sześciu premierów od momentu, gdy Wielka Brytania ostatni raz zanotowała trwały spadek ubóstwa – podsumowuje Sophia Moreau z Women’s Equality Party. – Najczęściej ubóstwo dotyka samotnych rodziców, a 90% z nich to kobiety. Jeśli nie uda nam się stworzyć społeczności, w której dzieci nie będą głodne, nigdy nie będziemy żyć w równym społeczeństwie.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów