Firma Timberland opublikowała raport CSR za lata 2007 i 2008. Raport prezentuje efekty prac na czterech polach, które są głównymi filarami strategii Timberland:
• ENERGIA – oszczędność energii i redukcja emisji CO2 – w roku 2008 nastąpiło zmniejszenie emisji o 26% względem roku 2006. Odnotowano również zwiększenie zużycia energii z odnawialnych źródeł – do 6,67% w roku 2008.
• PRODUKT – odpowiedzialna produkcja – m.in. Green Index Tag, wykorzystanie materiałów ponownie przetworzonych, zwiększanie ilości bawełny i innych materiałów organicznych wykorzystywanych w procesie produkcji, redukcja ilości wykorzystywanych w procesie chemikaliów.
• MIEJSCE PRACY – bezpieczne, uczciwe i wolne od dyskryminacji środowisko pracy.
• SŁUŻBA – zgodnie z zasadą ’myśl globalnie, działaj lokalnie’ pracownicy Timberland przepracowali w latach 2007-2008 na cele społeczne ponad 150.000 godzin.
Również Polska, chociaż na terenie kraju działa jedynie spółka dystrybucyjna, bierze udział w możliwych do adaptacji akcjach związanych ze strategią CSR. Obecne są tu wszystkie kluczowe linie ekologicznych produktów Timberland. W tym roku miała miejsce premiera kolekcji Green Rubber, w której wykorzystano podeszwy wykonane w 42% z gumy ponownie przetworzonej.
28 maja 2009 odbyła się czwarta w Polsce i jedenasta na świecie odsłona edycja akcji „Timberland Wspiera”. W latach poprzednich pracownicy sieci i centrali firmy regenerowali Dolinę Kościeliską i krakowskie Bagry oraz prowadzili zbiórkę makulatury na terenie największych krakowskich biurowców. W tym roku wybór padł na Mazurski Park Krajobrazowy: odkopano historyczną drogę kamienną nad rzeką Krutynią, odnowiono stare i zbudowano nowe stelaże tablic informacyjnych dla Rezerwatu Krutynia, usypano groble ziemne w miejscu pomostu prowadzącego do wieży widokowej w rezerwacie biosfery nad jeziorem Łuknajno, zbudowano nowe ogrodzenia w rezerwacie biosfery „Jezioro Łuknajno”.
Równolegle prowadzona była weryfikacja pomników przyrody w gminie Ruciane Nida. W pracach udział wzięło 66 pracowników Grupy MIG oraz przedstawiciele brytyjskiej centrali Timberland. Przepracowali na rzecz ochrony przyrody 595 godzin, nie licząc czasu poświęconego na przygotowanie akcji.
15 września w Placówce Opiekuńczo – Wychowawczej “Parkowa” w Krakowie miała miejsce czwarta polska edycja programu Timberland „Serv-a-Palooza”. W akcji udział wzięło 52 wolontariuszy z Timberland wspieranych przez 10 wychowanków placówki. Przepracowano łącznie 540 godzin. W ramach podjętych działań uporządkowano teren wokół placówki, posadzono 100 drzewek, przygotowano boiska do siatkówki i piłki nożnej. W ramach SAP prowadzona była również zbiórka charytatywna na rzecz Domu Dziecka im. Jana Brzechwy w Krakowie oraz Fundacji „Bezpieczne dziecko” z Radomia. Partnerem zbiórki była Fundacja Graal.
Timberland w Polsce wdraża również nową koncepcję tworzenia salonów firmowych opartą o wykorzystanie materiałów z odzysku. (salon firmowy w Galerii Mokotów i w Galerii Sfera w Bielsko-Białej). W wystroju wszystkich lokalizacji wykorzystano materiały uratowane przed zniszczeniem: drewno pozyskano z rozbiórki starych chat, przykładowo 200-letniej chaty z miejscowości Bolechowice.
Pełny raport CSR za lata 2007/2008, raporty kwartalne oraz informacje na temat podejmowanych przez Timberland inicjatyw znajdują się na earthkeeper.com
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku