Głęboki spokój pustej butelki
Do męskich nóg przywiązane są puste butelki po alkoholu. Panowie stoją na krawędzi portowego nabrzeża, przed nimi rozciąga się bezkres błękitnego morza… I to właściwie wszystko jeśli chodzi o kreacje kampanii „Alcoholism sinks you” (Alkoholizm zatapia cię).
Dwa plakaty przygotowane przez brazylijską agencję Coletivodedois pokazują podobne sceny. Dolna część męskiej sylwetki, w dwóch różnych stylizacjach, w sytuacji jak wyżej. Dodatkowe elementy, znajdujące się w pobliżu osuszonych flaszek (zdjęcie kobiety i szkolne notatki), mają wskazywać na obszary życia bohaterów, od których odciągnął ich alkohol. Hasło kampanii nie pozostawia wątpliwości co do celu, w jakim znaleźli się oni w portowych dokach. Niekontrolowane picie doprowadziło ich na skraj samobójstwa.
Kampania jest banalna w odbiorze, a poszczególne elementy kreacji potraktowane są niczym teatralne rekwizyty. Może miało to podkreślić ich ponadczasowość i wieloznaczność, ale nie podkreśliło. Mało oryginalny jest także scenariusz sytuacji rozgrywającej się na plakatach – wykorzystano jedną z najbardziej „oklepanych” scen kojarzących się z samobójstwem, a to zawsze trąci brakiem pomysłu i zaniedbaniem ze strony kreatywnych. Co więcej, atmosfera poszczególnych kreacji, ze względu choćby na graficzną harmonię i przejrzystość, przypomina bardziej reklamę wygodnego fotela niż wołanie na pomoc. Można zatem wątpić czy poruszy swoich odbiorców, tj. osoby nadużywające alkoholu.
Jacek Czerwiński
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Zanim to się stanie
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice