logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Gigantyczny smok ostrzega o smogu w centrum Warszawy
09.02.2022
Tematy: Wydarzenia, Polska, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%

Gigantyczny smok ostrzega o smogu w centrum Warszawy



Smok ostrzega o złej jakości powietrza. Na ekranach w centrum Warszawy ruszyła innowacyjna akcja informacyjna.

Na wielkoformatowych ekranach przy hotelu Marriott w Warszawie ruszyła spektakularna kampania informacyjna. Dzięki innowacyjnej technologii tysiące osób przejeżdżających przez centrum Warszawy są ostrzegane o smogu – zagrożeniu, którego nie dostrzegamy, a znacząco wpływa na nasze zdrowie.

Twórcy kampanii połączyli animację 3D z danymi pozyskiwanymi w czasie rzeczywistym. Animacja pojawia się, gdy normy jakości zostają przekroczone, i zmienia w zależności od wyników pomiarów. Dym wokół smoka gęstnieje wraz z rosnącym poziomem pyłów zawieszonych. Co obrazuje, jak mocno zanieczyszczone jest powietrze, którym oddychamy.

Pomysł kreatywny opierał się na przedstawieniu istoty, której zmysły są znacznie bardziej wyczulone niż ludzkie i pozwalają jej szybciej wykryć niewidzialne dla nas zagrożenie – wyjaśnia Damian Rezner, dyrektor operacyjny Screen Network, firmy odpowiedzialnej za stworzenie akcji. – Towarzyszący animowanemu smokowi dym został wykreowany przy wykorzystaniu znanego z produkcji gier komputerowych silnika Unreal Engine. Wykorzystujemy bieżące odczyty poziomu pyłów zawieszonych i przekładamy je na generowany w czasie rzeczywistym dym towarzyszący animacji. Im jakość powietrza jest gorsza, tym dym staje się gęstszy. Dzięki temu zabiegowi udało się nam zwizualizować niewidzialne dla ludzkiego oka zagrożenie.

Wiele osób nie jest świadomych, że powietrze, którym oddycha podczas spaceru czy drogi do pracy, może być niebezpiecznie dla ich zdrowia. Smog to zagrożenie, którego często nie widać, a realnie wpływa na nasze zdrowie. Drapanie w gardle, kaszel czy trudności z oddychaniem, to objawy, z którymi musimy mierzyć się przez zanieczyszczone powietrze. Te dolegliwości doskwierają także smokowi. Rozdrażniony zieje ogniem, a dzięki wyostrzonemu zmysłowi węchu może szybciej wyczuć złą jakość powietrza i ostrzec osoby w pobliżu ekranu.

To akcja nastawiona na podnoszenie świadomości o tym, jak często jesteśmy narażeni na działanie smogu, choć często nie jesteśmy nawet tego świadomi – dodaje Damian Rezner. – Zależało nam, żeby rozwiązanie było nie tylko efektowne, ale również użyteczne dla osób przebywających w przestrzeni miejskiej.

Digital Out of Home to jedno z najszybciej rozwijających się mediów. Dzięki stałemu połączeniu ekranów z zasobami sieci, wyświetlane treści mogą zależeć od danych pobieranych i generowanych w czasie rzeczywistym. Emisja może zostać uzależniona od konkretnych paramentów np.: temperatury, opadów, czy tak jak w przypadku tej akcji – jakości powietrza. Ekrany służą nie tylko prezentacji komunikatów reklamowych, ale mogą również pełnić funkcje informacyjne czy edukacyjne oraz aktywnie zmieniać miejską przestrzeń.

outdoor smog Ekologia i środowisko Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji powietrze czyste powietrze Screen Network digital Digital Out of Home


Nazwa wydarzenia:
Animowany smok ostrzega o smogu na ekranach w centrum Warszawy
Czas:
2022.2.9
Tematy:
Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%
Kraje:
Polska
Nadawca:
Screen Network
Media:
digital, outdoor





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek