Pluszowy niedźwiadek z ukraińskiej kampanii spogląda wystraszonymi oczami. Ich błękit komponuje się z kolorem jednorazowej maski ochronnej, którą nosi, a która niewiele mu pomoże w walce z chorobami. Przetłumaczony na język angielski slogan "Hide-and-sick" jest grą słowną z nazwą zabawy w chowanego (hide-and-seek, czyli ukryj- i- znajdź; sick- chory). Celem kampanii prasowej, przeprowadzonej w maju br., było zachęcenie rodziców do szczepień swoich dzieci. Nadawcy przekonywali, że to jedyna metoda uchronienia małego człowieka przed "zabawami z jego zdrowiem", czyli ryzykiem chorób i infekcji.
Akcję zainicjował krajowy oddział UNICEF. Program zdrowia i rozwoju dzieci jest jednym z czterech głównych działań agendy ONZ na tych terenach. W ramach tego programu, obok poszerzania wiedzy rodziców i opiekunów na temat opieki nad dzieckiem, instytucja działa na rzecz tworzenia przyjaznych oddziałów porodowych, wypracowania narodowych standardów rozwoju dziecka (których brak utrudnia ocenę stanu zdrowia), powszechnego jodowania soli oraz wdrażania programów zrównoważonego rozwoju na terenach dotkniętych katastrofą w Czarnobylu. Planowane jest także utworzenie strategii rozwoju społeczności romskiej- liczbę romskich dzieci na Ukrainie nieoficjalne dane szacują na 400 tysięcy.
A. Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu
-
16.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
12.04.2024
Z dupy problem
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem