logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Gdzie rysujemy linię?
03.06.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Estonia, Francja, Ukraina

Gdzie rysujemy linię?



W piątek, 26 lipca 2024, w Paryżu rozpoczną się XXXIII Letnie Igrzyska Olimpijskie. Niestety, wielu reprezentantów Ukrainy nie będzie mogło wziąć w nich udziału. A ściślej mówiąc, już w żadnych zawodach nie będą mogli wziąć udziału. Od momentu wybuchu pełnoskalowej agresji na Ukrainę, zginęło ponad 450 ukraińskich sportowców, w tym olimpijczycy i aspirujący olimpijczycy. Mimo tego Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) w dalszym ciągu dopuszcza do rywalizacji przedstawicieli Rosji. Jedynym sposobem na powstrzymanie tej niesprawiedliwości byłaby odmowa wiz rosyjskim uczestnikom igrzysk.

Na zamówienie inicjatywy No Visas For Agressors powstała kampania społeczna, której głównym celem było zwrócenie uwagi na tę niesprawiedliwość. W projekcie, na który złożyły się trzy grafiki (publikowane w prasie, przestrzeni publicznej oraz internecie) linie wyznaczające kształty boisk, torów biegowych i pływackich układają się w sylwetki zabitych na wojnie sportowców. Ponurą wymowę printów podkreśla tło, przedstawiające ruiny i pożary, będące efektem bombardowań.

Tytuł kampanii Gdzie rysujemy linię? (Where do we draw the line?) ma tu wyjątkowo dwuznaczną wymowę – można, co sugerują grafiki, odczytywać go wprost. Z drugiej strony da się go również zinterpretować jako apel wobec Republiki Francuskiej, by odrzuciła hipokryzję i wymierzyła sprawiedliwość. W tym kontekście hasło Gdzie rysujemy linię? znaczy tyle co: „na ile agresor może sobie jeszcze pozwolić?”. Czy wręcz: „ile jeszcze jesteście w stanie zaakceptować?”.

txt: Dorota Chrobak

outdoor wojna Ukraina print Francja digital integrated sport igrzyska olimpijskie Estonia


Nazwa kampanii:
Where do we draw the line?
Czas:
2024.5
Nadawca:
No Visas For Agressors
Media:
integrated (print, outdoor, digital)
Wykonawca:
Sweep, Tallinn, Estonia
Hasło kampani:
#NoVisasForAgressors





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek