logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Gdzie jest sęp?
21.09.2023
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Izrael, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci, Organizacje pozarządowe / NGO

Gdzie jest sęp?



Sęp na terenie Izraela jest krytycznie zagrożony wyginięciem – szacuje się, że na wolności pozostało zaledwie dwieście osobników tego gatunku. Ponieważ rozpaczliwe raporty ekologów nie przynosiły żadnych rezultatów – zarówno wśród władz jak i opinii publicznej – obrońcy przyrody postanowili zaapelować do odbiorców w nietypowy ale znacznie bardziej działający na wyobraźnię sposób.

W tym celu połączyli siły z brandem Nesher, najpopularniejszą marką piwa na rynku izraelskim, której nazwa po hebrajsku znaczy właśnie „sęp”. Odpowiednikiem tego może być rumuńskie piwo Ursus (czyli niedźwiedź) albo nasz polski Żubr. W efekcie wspólnej inicjatywy z etykiet piwa zniknęła sylwetka ptaka, stanowiąca nieodłączną część logo. W jej miejscu pozostawiono puste pole. Co, rzecz jasna, spotkało się z natychmiastową reakcją konsumentów:

https://video.adsoftheworld.com/6dk70pgtk6ffv5bnb1pnqt0azdbv.mp4

Kampania przyniosła założony cel – znikające z pola widzenia sępy wreszcie stały się przedmiotem publicznej debaty, a izraelskie ministerstwo środowiska stworzyło specjalny fundusz przeznaczony wyłącznie na ochronę tego gatunku.

NGO outdoor ochrona zwierząt Ekologia i środowisko konsumpcjonizm konsumenci logo design integrated ptaki direct Izrael gatunki zagrożone piwo napoje alkoholowe


Nazwa kampanii:
The vulture that helped save the vultures in Israel
Czas:
2023.6
Nadawca:
Israel's Nature & Parks Authority
Media:
integrated (direct, outdoor)
Wykonawca:
Gitam BBDO, Israel





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek