Gdzie jest sęp?
Sęp na terenie Izraela jest krytycznie zagrożony wyginięciem – szacuje się, że na wolności pozostało zaledwie dwieście osobników tego gatunku. Ponieważ rozpaczliwe raporty ekologów nie przynosiły żadnych rezultatów – zarówno wśród władz jak i opinii publicznej – obrońcy przyrody postanowili zaapelować do odbiorców w nietypowy ale znacznie bardziej działający na wyobraźnię sposób.
W tym celu połączyli siły z brandem Nesher, najpopularniejszą marką piwa na rynku izraelskim, której nazwa po hebrajsku znaczy właśnie „sęp”. Odpowiednikiem tego może być rumuńskie piwo Ursus (czyli niedźwiedź) albo nasz polski Żubr. W efekcie wspólnej inicjatywy z etykiet piwa zniknęła sylwetka ptaka, stanowiąca nieodłączną część logo. W jej miejscu pozostawiono puste pole. Co, rzecz jasna, spotkało się z natychmiastową reakcją konsumentów:
Kampania przyniosła założony cel – znikające z pola widzenia sępy wreszcie stały się przedmiotem publicznej debaty, a izraelskie ministerstwo środowiska stworzyło specjalny fundusz przeznaczony wyłącznie na ochronę tego gatunku.
zobacz także
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat
-
21.06.2025Wydarzenia
Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
13.06.2025Wydarzenia
Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?