logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Indie, Prawa człowieka
   ──────  06.01.2008

Gdyby nie było dziewczynek, nie byłoby boginek



Selekcja zarodków ze względu na płeć nie jest w Indiach dozwolona, ale i tak powszechnie stosowaną tam praktyką jest aborcja żeńskich płodów. W świetle danych, jakie podaje UNICEF, każdego dnia dokonuje się w Indiach ok. 7 tys. takich aborcji. Przeciwko tego typu praktykom zorganizowana została w pierwszych dniach stycznia 2008 r. "kalendarzowa" kampania.

Głównym rekwizytem rozdawanym w ramach kampanii były popularne w Indiach kalendarze. Z każdego z nich usunięto wizerunek hinduskich boginii. Hasło "Don’t abort the one’s you worship" ("Nie poddawaj aborcji tych, które czcisz") podkreślało jak ważna jest rola kobiet. Celem, jaki postawili sobie twórcy kampanii, była zmiana powszechnie wyznawanych poglądów dotyczących aborcji.

W kulturze indyjskiej od stuleci faworyzowani są potomkowie płci męskiej, m.in. ze względu na niższe środki finansowe, jakie trzeba łożyć na ich wychowanie i przygotowanie do dorosłego życia (niepotrzebny jest przecież posag). Posiadanie syna jest w Indiach powszechnie postrzegane jako uśmiech losu. Aborcja żeńskich płodów to zjawisko występujące z największym natężeniem na obszarach wiejskich i w mniejszych miejscowościach, gdzie na 1000 mężczyzn przypada tylko 881 kobiet. W największych miastach Indii świadomość społeczna powoli ulega przemianom – coraz więcej osób zaczyna postrzegać życie dziewczynki jako równie wartościowe jak życie chłopca, jednak podkreśla się, że wciąż wiele musi być jeszcze zrobione w tym kierunku.

Wzmożona walka z praktykami aborcji żeńskich płodów trwa od lipca 2007 roku, kiedy prezydentem Indii została Pratibha Patil.
E. Janota


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Calendar
Czas:
2008.1.1
Tematy:
Prawa człowieka
Kraje:
Indie
Media:
Kalendarze
Wykonawca:
Rediffusion DY&R
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Don’t abort the one’s you worship (Nie poddawaj aborcji tych, które czcisz)





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 28.11.2023

    Bajeczki dla dzieci


  • 23.11.2023

    DeepSteki


  • 22.11.2023

    Prawda jest taka


  • 21.11.2023

    Dzień jak co dzień


  • 20.11.2023

    Najlepsza inwestycja


  • 16.11.2023

    Gdy las się pali, pali nie tylko on


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek