Gdy informacja staje się bronią
Wojna rosyjsko-ukraińska to także wojna propagandowa. Dezinformacja i wszechobecne fakenewsy są – obok czołgów albo śmigłowców – po prostu kolejnymi formami broni. W dodatku ich zasięg jest znacznie większy i w wielu przypadkach bardziej niebezpieczny od konwencjonalnych narzędzi walki. A social media są doskonałym środowiskiem, gdzie fakenewsy mogą się mnożyć i rozsiewać. Kampania społeczna, zrealizowana dla magazynu The Guardian, przypomina, że powielanie niesprawdzonych informacji jest równie groźne co ich wytwarzanie. A fakt, że to nie my jesteśmy autorami dezinformacji, w niczym nie zmniejsza odpowiedzialności za krzywdy i straty, jakie może ona wyrządzić.
Szczegółowe badania sieci pod kątem fakenewsów prowadzi Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Z jego raportami można zapoznać się TUTAJ oraz TUTAJ.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
23.04.2025
Jak czytają Polacy?
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
18.04.2025
„Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie