Gdy informacja staje się bronią
Wojna rosyjsko-ukraińska to także wojna propagandowa. Dezinformacja i wszechobecne fakenewsy są – obok czołgów albo śmigłowców – po prostu kolejnymi formami broni. W dodatku ich zasięg jest znacznie większy i w wielu przypadkach bardziej niebezpieczny od konwencjonalnych narzędzi walki. A social media są doskonałym środowiskiem, gdzie fakenewsy mogą się mnożyć i rozsiewać. Kampania społeczna, zrealizowana dla magazynu The Guardian, przypomina, że powielanie niesprawdzonych informacji jest równie groźne co ich wytwarzanie. A fakt, że to nie my jesteśmy autorami dezinformacji, w niczym nie zmniejsza odpowiedzialności za krzywdy i straty, jakie może ona wyrządzić.
Szczegółowe badania sieci pod kątem fakenewsów prowadzi Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Z jego raportami można zapoznać się TUTAJ oraz TUTAJ.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów