logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Gazeta.pl prezentuje „Historię bez Polki”
08.03.2021
Tematy: Wydarzenia, Polska, Edukacja, Kampanie polityczne, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Równouprawnienie i tolerancja

Gazeta.pl prezentuje „Historię bez Polki”



Z okazji Dnia Kobiet zespół portalu Gazeta.pl przygotował wyjątkową publikację – „Historię bez Polki”. Wydawnictwo jest kompilacją treści o kobietach pochodzących z podręczników historii dla szkół podstawowych. Materiał powstał nie tylko po to, żeby pokazać niewesoły stan faktyczny, ale i wywołać poważną dyskusję o kształcie polskiej edukacji. 

„Historia bez Polki” powstała w wyniku analizy prawie dwóch tysięcy stron podręczników do historii od czterech wiodących wydawnictw. Z zebranych materiałów wyłania się obraz Polek, będących jedynie dodatkami do mężczyzn, niejednokrotnie traktowanych marginalnie – zarówno przez autorów, jak i autorki książek. Z niewielkimi wyjątkami podręczniki nie wyjaśniają przyczyny takiej sytuacji – brakuje w nich kontekstu i przedstawienia pozycji społecznej kobiet w przeszłości.

Zapaść edukacji i pomijanie roli kobiet w historii naszego kraju to dwa tematy, które mnie szczególnie martwią i irytują. „Podręcznik” jest manifestacją głębokiej niezgody na te dwa zjawiska. To niebywałe, że rolę Polek na podstawie podręczników do historii można zmieścić na 32 stronach – mówi Magdalena Karpińska, redaktorka prowadząca „Historię bez Polki”.

Publikacja „Historia bez Polki” jest dostępna na stronie Gazeta.pl od 8 marca. Można ją pobrać bezpłatnie i wykorzystać m.in. na zajęciach lub w innych celach edukacyjnych. Część egzemplarzy zostanie także wydrukowana i rozesłana do aktywistek i aktywistów wspierających walkę o równe prawa kobiet i mężczyzn.

„Historia bez Polki” to kolejna inicjatywa portalu Gazeta.pl, wspierająca walkę o prawa i równe traktowanie kobiet. W 2019 r. wraz z partnerami Gazeta.pl wydała „Ostatni Twój Weekend” (więcej pisaliśmy o tym TUTAJ). Portal dołączył także do Strajku Kobiet w 2020 roku, a błyskawicę – logo protestu – umieścił w swoim logotypie.

Z pełną treścią publikacji można zapoznać się na stronie http://historiabezpolki.pl/ oraz na publio.pl.

edukacja Dzień kobiet kobiety Równouprawnienie i tolerancja Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji kampanie polityczne Gazeta.pl Polki podręczniki Historia bez Polki


Nazwa wydarzenia:
Gazeta.pl prezentuje „Historię bez Polki”
Czas:
2021.3.8
Tematy:
Edukacja, Kampanie polityczne, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Równouprawnienie i tolerancja
Kraje:
Polska
Nadawca:
Gazeta.pl
Media:
Bezpłatna publikacja edukacyjna – w wersji drukowanej lub do pobrania on-line





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek