logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Galeria Zielone Wzgórze promuje czytelnictwo
25.07.2018
Tematy: Akcje, Odpowiedzialny biznes / CSR, Kampanie, Polska, Kraje, Edukacja

Galeria Zielone Wzgórze promuje czytelnictwo



38% Polaków przeczytało co najmniej jedną książkę w 2017 roku – wynika z badań czytelnictwa Biblioteki Narodowej. Celem promocji czytelnictwa  do dyspozycji klientów białostockiej Galerii Zielone Wzgórze oddana została strefa pełna literatury. Na jednej ze ścian w pasażu galerii powstała wirtualna biblioteka stworzona we współpracy z publio.pl. W strefie znajduje się także biblioteka bookcrossingowa, w której Carrefour Polska udostępnia książki klientom.

 Po wyraźnych spadkach przypadających na okres 2004–2008 poziom czytelnictwa w Polsce ustabilizował się na poziomie nieco poniżej 40% – wynika z z badań czytelnictwa Biblioteki Narodowej. Badanie preferowanych źródeł wiadomości i ich związku z czytelnictwem wykazało, że osoby deklarujące się jako czytelnicy książek najchętniej czerpią wiadomości o świecie także za pośrednictwem lektury, często online (37%).

Galeria Zielone Wzgórze, we współpracy z Carrefour Polska oraz pubilo.pl postanowiła promować wśród białostoczan czytelnictwo. Przygotowując strefę pełną literatury zaprasza do książki najmłodszych Polaków oraz dorosłych.

Korzystanie z wirtualnej biblioteki jest niezwykle proste – na ścianie w pasażu Galerii Zielone Wzgórze umieszczone zostały grafiki prezentujące okładki wybranych książek wraz z QR kodem. Przy pomocy aplikacji w telefonie wystarczy zeskanować wybrany kod, aby otrzymać bezpłatny dostęp do fragmentów 6 różnych ebooków. Zestaw dostępnych w ramach wirtualnej biblioteki tytułów będzie zmieniany co dwa miesiące, dzięki czemu klienci będą mogli poznawać coraz to nowe treści. Informacje o tym jak korzystać z kodów QR w szczegółowej informacji dla klientów Carrfour Polska informuje TUTAJ

Klienci, którzy nie dysponują smartfonami mogą z kolei skorzystać ze zlokalizowanej w strefie biblioteki bookcrossingowej. Dostępne w niej książki każdy może przeczytać na miejscu lub zabrać ze sobą do domu.

Rysunek wykonała jedyna w swoim rodzaju Magda Danaj

Opublikowany przez Publio.pl Środa, 17 września 2014

Czytelnicy mogą również przekazać zalegające w domowych bibliotekach tytuły, pozostawiając je na półce w galerii. Taka biblioteka z powodzeniem funkcjonuje już w strefie relaksu m.in. w gdańskiej Galerii Morena czy Galerii Kalisz, a wkrótce powstanie również w Galerii AKS w Chorzowie.

Dodatkową atrakcją w Galerii Zielone Wzgórze jest także ścianka edukacyjna dla najmłodszych, która została oddana do użytku w połowie lipca. Dzięki kolorowym zabawkom – dedykowanym dzieciom od 3. roku życia – maluchy mogą rozwijać swoje umiejętności motoryczne podczas wizyty w centrum handlowym.

W ostatnim czasie wyjątkową atrakcję dla najmłodszych przygotowała również szczecińska Galeria Gryf. Od początku lipca dzieci mogą skorzystać z placu zabaw w kształcie statku, który powstał w pasażu obiektu. Dostępne w strefie zabawki, m. in ster okrętu, lustro zniekształcające czy pufy o zabawnych kształtach, dostarczą najmłodszym wiele zabawy.

Strefy relaksu z atrakcjami dla najmłodszych dostępne są również w innych obiektach, których właścicielem i zarządcą jest Carrefour Polska. W lutym br. taka przestrzeń powstała w Galerii Kalisz, gdzie do dyspozycji klientów oddane zostały wygodne siedziska, ładowarki do telefonów, biblioteka oraz podwieszone pod sufit huśtawki dla dzieci. Bujaki, zjeżdżalnie i zabawki edukacyjne dostępne są również w strefach w Galerii Grudziądz, Centrum Handlowym Carrefour w Olsztynie, Galerii Słowiańskiej w Zgorzelcu czy Galerii Zdrój w Jastrzębiu-Zdroju.

Jak spędzacie wieczór? Z książką czy może śledząc zmagania Francuzów i Belgów na boisku? ?

Opublikowany przez Publio.pl Wtorek, 10 lipca 2018

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

Publio.pl to jedna z największych w Polsce e-księgarni z ebookami, audiobookami i eprasą. W ofercie prezentuje ponad 20 000 tytułów w formatach specjalnie przystosowanych do e-czytania (MOBI, ePUB, PDF) oraz w wersji audio (MP3). Współpracuje z wydawcami literatury pięknej i literatury faktu, wydawnictwami specjalizującymi się w publikacjach naukowych, edukacyjnych czy poradnikowych.

Szczegółowe informacje o partnerach akcji znajdują się na oficjalnych stronach : Publio.pl oraz Carrefour.

 

CSR carrefour edukacja kultura czytelnictwo Polska pubilo







10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek