logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Galeria Rusz porusza na wiosnę
23.04.2019
Tematy: Wydarzenia, Polska, Kultura i sztuka

Galeria Rusz porusza na wiosnę



Galeria Rusz to najdłużej na świecie działająca galeria billboardowa. Prezentuje sztukę na nośnikach zewnętrznych już od 20 lat. To – jak podkreślają jej twórcy – ponad siedem tysięcy dni obcowania ze sztuką non stop. Główne obchody jubileuszu galerii odbędą się w sierpniu.

„Galeria Rusz” jest autorskim projektem duetu Joanna Górska (artystka) i Rafał Góralski (artysta i socjolog). Oboje specjalizują się w street arcie oraz sztuce publicznej – tworzą billboardy, plakaty, instalacje, murale, animacje, performance i akcje. Ich najważniejszy wspólny projekt, „Galeria Rusz”, jest realizowana od 1999 roku w Toruniu, co czyni ją najdłużej działającą tego typu inicjatywą na świecie. W tym czasie Joanna i Rafał stworzyli ponad 500 artystycznych billboardów. Od września 2013 roku funkcjonuje również warszawski oddział Galerii Rusz. Artyści prezentują swoje prace w różnych lokalizacjach stolicy a ekspozycja jest zmieniana na początku każdego miesiąca.

Jesteśmy współczesnymi, miejskimi humanistami. Wprowadzamy w przestrzeń miejską, która jest odhumanizowana, skomercjalizowana i nasycona reklamami, ludzkie wartości. Nośnik billboardowy, tradycyjnie używany do ekspozycji komercyjnych reklam, zmienia swoją funkcję i służy tu do prezentacji sztuki. Każdy z nas, członków społeczeństwa, czy tego chce, czy nie, współtworzy rzeczywistość. Celem billboardów Galerii Rusz jest pokazanie, że możemy stwarzać zarówno pozytywny aspekt rzeczywistości, jak i negatywny – mówią o sobie artyści.

Aktualnie Galeria Rusz zaprasza do oglądania swoich najnowszych prac, zatytułowanych „Perspektywa”, „Ślizganie” i „Empatia”. Lokalizacje toruńskie to Szosa Chełmińska / Targowisko Miejskie oraz Wały Gen. Sikorskiego. Pracę „Empatia” można oglądać w Warszawie w następujących lokalizacjach: 1. Broniewskiego/Reymonta, 2. Płaskowickiej/AUCHAN/OBI oraz 3. Słomińskiego/CH Arkadia.

Galeria działa obecnie na pięciu billboardach: dwóch w Toruniu i trzech w Warszawie. Lokalizacje toruńskie są stałe: to Szosa Chełmińska / Targowisko Miejskie oraz Wały Gen. Sikorskiego. Lokalizacje warszawskie zmieniają się co miesiąc.

Więcej informacji o Galerii Rusz można znaleźć na stronach: http://www.galeriarusz.art.pl oraz http://www.facebook.com/GaleriaRusz i https://www.instagram.com/galeria.rusz/.

billboard kultura street art Galeria Rusz


Nazwa wydarzenia:
Galeria Rusz porusza na wiosnę
Tematy:
Kultura i sztuka
Kraje:
Polska
Nadawca:
Galeria Rusz





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek