logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  26.05.2015

Flagi w obronie kobiecości



Podarte, niedbale zszyte… flagi narodowe stają się metaforą odzwierciedlającą to, jak wygląda brutalny zabieg obrzezania kobiet.

Kreacje przygotowane przez agencję Ogilvy & Mather London w imieniu organizacji 28 Too Many, dotyczą problemu obrzezania kobiet w państwach europejskich. Organizacja ta zajmuje się problemem okaleczania narządów płciowych dziewczynek i kobiet w wielu krajach na świecie, działała do tej pory przede wszystkim na terenie 28 państw afrykańskich, w których praktykowane jest obrzezanie kobiet jako element kulturowy (stąd liczba 28 w nazwie organizacji).

Plakaty stworzone przez agencję mają zwrócić uwagę na istnienie tego problemu również w państwach europejskich. Do printów użyto ważnych symboli narodowych, a mianowicie flag 6 państw europejskich (Wielkiej Brytanii, Szkocji, Włoch, Szwecji, Niemiec i Holandii), w których to ma dochodzić do nielegalnych praktyk okaleczających kobiece narządy płciowe.

Jak w przypadku samej procedury obrzezania, która często wykonywana jest w złych warunkach i bardzo niedbale, tak kreacje przedstawiające rozerwane, a później zszyte z powrotem flagi, ukazują brutalność zabiegu. Materiał wygląda na brudny, pomięty i naprędce zszyty, co ma podkreślić bestialskość wykonywanych okaleczeń, które odbywają się bez żadnego znieczulenia. Metafora zastosowana w kreacjach silnie uderza bezpośredniością, a jednocześnie zmusza do chwili refleksji nad tym, co dokładnie przedstawia dany plakat. Z pomocą w rozwikłaniu zagadki przychodzi hasło umieszczone na plakatach: „Female Genital Mutilation Doesn’t Only Happen In Far Away Places” („Okaleczanie kobiecych narządów płciowych nie odbywa się tylko w miejscach odległych”) i dalej tekst odnoszący się do każdego z państw osobno mówiący o liczbie zagrożonych dziewczynek na terenie danego kraju: „Over 50,000/ 30,000/ 3,000/ 50,000/ 30,000/ 50,000 girls in the UK/ Sweden/ Scotland/ Germany/ Italy/ Netherlands are at risk. Take action at 28TOOMANY.org” („Ponad 50/ 30/ 3/ 50/ 50 tysięcy dziewczyn w Wielkiej Brytanii/ Szwecji/ Szkocji/ Niemczech/ we Włoszech/ w Holandii jest zagrożonych. Podejmij działanie na 28TOOMANY.org”).

Senior Copywriter z agencji Ogilvy & Mather London- Laura Rogers dodaje: Jesteśmy gorącymi zwolennikami tego, co 28 Too Many próbuje osiągnąć i czujemy, że kampania podkreśla nadużycia, które mają miejsce tu w Wielkiej Brytanii i w Europie. Namawiam wszystkich, żeby otworzyli się na tę kampanię i wspierali tę dzielną organizację.

Dzięki zastosowanym metaforom i wykorzystaniu narodowych symboli, kreacje stają się bardzo wymowne i przyciągają wzrok swoją prostotą. W niepośledni sposób zwracają uwagę na poważny problem, o którego istnieniu organizacja 28 Too Many chce uświadamiać.

Plakaty tej kampanii rozwieszone zostały na 85 uniwersytetach i wydrukowane w lokalnych mediach w Wielkiej Brytanii.

Aleksandra Rychlicka


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 23.05.2023

    Szukamy życia w kosmosie, niszczymy tu, na Ziemi


  • 23.05.2023

    Mały Książę i Kundelek


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 14.02.2023

    Walentynki — Święto Zrywania


  • 14.02.2023

    Walentynkowo o donacji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek