Finał konkursu Biedronki „Piórko 2020”. Zwycięska książka trafiła do sprzedaży
„O Malwinie i tajemnicy Dziadka piwnicy” to tytuł zwycięskiej opowieści w 6. edycji konkursu „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, napisanej przez Agnieszkę Syczyło i zilustrowanej przez Magdalenę Starowicz. Obie laureatki otrzymały nagrody w wysokości 100 000 zł każda. Od 2015 roku Biedronka przekazała zwycięzcom w ten sposób już 1,2 mln złotych.
Konkurs „Piórko” to autorska inicjatywa największej sieci handlowej w Polsce, wspierająca czytelnictwo wśród najmłodszych oraz wspólne czytanie w rodzinie. W ramach pięciu edycji konkursu sprzedanych zostało już około 235 tys. egzemplarzy zwycięskich książek.
W tegorocznej, 6. edycji zwycięskie laury trafiły do Agnieszki Syczyło, autorki historii Malwiny oraz Magdaleny Starowicz, autorki zaprojektowanej do niej oprawy wizualnej. Fragment książki, podczas transmisji live w czerwcu, odczytała Beata Tadla, a zwycięska okładka została uhonorowana w październiku w formie muralu. Teraz debiutancka książka trafiła na półki w sieci Biedronka.
Obecnie w sklepach sieci można ponownie kupić zwycięskie książki z ubiegłych lat: Szary Domek autorstwa Katarzyny Szestak („Piórko 2015”), Córka bajarza Moniki Radzikowskiej („Piórko 2016”), Nieustraszony Strach na Wróble Grzegorza Majchrowskiego („Piórko 2017”), Mały Saj i wielka przygoda Magdaleny Wiśniewskiej („Piórko 2018”) oraz O królewiczu, który się odważył Katarzyny Wierzbickiej („Piórko 2019”).
Seria dla dzieci wydawana przez Biedronkę znalazła uznanie nie tylko wśród najmłodszych czytelników. Szary Domek, pierwsza nagrodzona w konkursie „Piórko” książka, doczekała się adaptacji scenicznej na deskach Nowego Teatru im. Witkacego w Słupsku. Natomiast O królewiczu, który się odważył otrzymało wyróżnienie w konkursie Świat Przyjazny Dziecku (w kategorii Książki) organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka.
Opiekę redakcyjną i wydawniczą nad projektem sprawuje Wydawnictwo Zielona Sowa. Szczegóły konkursu znajdują się na stronie: piorko.biedronka.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?