Fast fashion jest jak fast food
Fast fashion – tym terminem określa się politykę wielkich koncernów odzieżowych, które nowe produkty, a wręcz całe kolekcje, wprowadzają nawet co miesiąc. Fast fashion ściśle wiąże się z masową produkcją przy niskich kosztach i jeszcze niższej jakości. Taka strategia ma dramatyczne konsekwencje dla środowiska naturalnego. Szacuje się, że 84% odzieży i dodatków klasyfikowanych jako fast fashion kończy na wysypiskach śmieci.
Fast fashion dla naszej planety jak fast food dla naszych organizmów – to porównanie stało się punktem wyjścia dla studenckiej kampanii społecznej, zrealizowanej dla Centre for Sustainable Fashion. W ramach projektu nazwy popularnych marek odzieżowych ukazano jako brandy z branży fast food. Autorkami kampanii są Sierra Fentress i Lynn Seah.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
22.09.2023
#LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice
-
18.09.2023
Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej
-
14.09.2023
Najlepsze czasy dla potworów