logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Litwa, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  06.11.2010

Emeryci – mistrzowie w stosowaniu diet



Litewscy emeryci, w tym „najstarszy wegetarianin” i „najbardziej nieustępliwa maniaczka zdrowego żywienia” prześcigają się w stosowaniu diet. Czyżby moda na odchudzanie opętała również najstarsze pokolenie?

On, sympatyczny starszy pan, od jakiegoś czasu zupełnie zrezygnował z jedzenia mięsa. Obecnie zastanawia się czy nie pójść dalej i nie wykreślić z jadłospisu wszystkich produktów żywnościowych pochodzących od zwierząt – także jajek i mleka. Ona, nieśmiało uśmiechająca się staruszka, mimo podeszłego wieku skrupulatnie dobiera posiłki. Nie weźmie do ust niczego, co posiada konserwanty, wzmacniacze smaku lub inne polepszacze. Rozważa rezygnację z jedzenia w ogóle. Potrzeba dużej dyscypliny aby narzucić sobie tak restrykcyjne nawyki żywieniowe.

Celem kampanii litewskiego oddziału Zakonu Maltańskiego nie jest jednak, wbrew pozorom, promocja diet dla emerytów. Chodzi w niej natomiast o zwrócenie uwagi odbiorców na sytuację życiową osób starszych. Z powodu rosnących cen żywności, są one zmuszone do oszczędzania na jedzeniu i coraz bardziej ograniczają swój jadłospis. Często samotne, zdane są tylko na siebie.

W ramach projektu „Posiłki na kółkach” 300 takim osobom co drugi dzień dostarczane są ciepłe posiłki. Wolontariusze Zakonu Maltańskiego nie tylko przywożą jedzenie, pomagają też swoim podopiecznym w załatwieniu codziennych spraw i, co szczególnie ważne, zapewniają kontakt z drugim człowiekiem.

Kampania skierowana jest do potencjalnych darczyńców mogących wesprzeć działalność Zakonu. Na plakatach w oryginalnej (litewskiej) wersji językowej, znajdują się trzy numery telefonów, pod które można wysłać wiadomość sms, przekazując w ten sposób 2, 5 lub 10 litów (1 lit to około 90 groszy) na pomoc potrzebującym.

Plakaty stworzone przez agencję MILK spotkały z krytyką. „Alarmująca” typografia i niefortunne zestawienie kolorów sprawiają, że tekst może być trudny do odczytania – argumentują krytycy. Twórcom nie można jednak odmówić kreatywnego podejścia do tematu. Zdjęcia starszych ludzi opisane „najstarszy wegetarianin” i „najbardziej nieustępliwa maniaczka zdrowego żywienia” prowokują odbiorcę do refleksji – o co w tym chodzi?

Zakon Maltański jest organizacją prowadzącą działalność charytatywną w kilkudziesięciu krajach. Do jego zadań należy prowadzenie placówek medycznych, domów pomocy dla osób starszych i niepełnosprawnych, a także hospicjów dla nieuleczalnie chorych. W wielu krajach maltańskie grupy wolontariuszy udzielają pierwszej pomocy, prowadzą działalność społeczną, ratowniczą i pomoc humanitarną.
P.Lenarczyk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
The oldest wegetarian, The toughest health nut
Czas:
2010.11.1 - 2010.11.30
Tematy:
Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Litwa
Nadawca:
Order of Malta
Media:
Prasa
Wykonawca:
MILK (Wilno)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, czytelnicy prasy
Hasło kampani:
Help us help the old, sick and lonely (Pomóż nam pomagać starym, chorym i samotnym)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    Plastikowe łożyska


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek