Dziecko potrzebuje chwili by założyć koszulkę, zbiec po schodach czy wsiąść po szkole do samochodu. Zdrowe dziecko potrzebuje chwili… niepełnosprawne zaś drugiej osoby, która mu w tym wszystkim pomoże. Trzy krótkie spoty, nakręcone kamerą GoPro, pokazują, ile siły i czasu potrzebne jest matce niepełnosprawnego dziecka by ubrała córkę (czynność trwa ponad 7 minut), zniosła ją na wózku po schodach (ponad 8 minut) czy odebrała ze szkoły (ponad 16 minut).
Za ogromnym zaangażowaniem by zapewnić dziecku rozwój i normalne życie, stoi podejmowany każdego dnia wysiłek, który autorzy kampanii ujmują w słowach: "Etre maman d’un enfant handicapé, c’est un sport extrême" ("Bycie matką dziecka niepełnosprawnego to sport ekstremalny"). Spoty wyreżyserował Mitch Bergsma – uprawiający wakeboarding, często publikujący dokumentację swoich wyczynów na YouTube Amerykanin, niesłyszący od urodzenia. Bergsma jest również właścicielem firmy MicBergsma Productions. Celem podejmowanych przez ruch CAP48 inicjatyw jest wprowadzanie problematyki niepełnosprawności do życia społecznego, zmiana mentalności obywateli, poprawa warunków życia osób niepełnosprawnych i zachęcanie ich do większej mobilności, aktywności i integracji.
Katarzyna Płaza
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz
