logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > eksperyment w polskiej piekarni
04.04.2018
Tematy: Kampanie, Polska, Kraje, Równouprawnienie i tolerancja

eksperyment w polskiej piekarni



Czy #NaszChlebPowszedni smakuje inaczej gdy przygotują go uchodźcy, homoseksualiści bądź lekarze ? Inicjatywa stowarzyszenia „Otwarta Rzeczpospolita” oraz nieformalnej grupy „Chlebem i Solą” przedstawia reakcje klientów zaproszonych na zaplecze piekarni. Znaleźli się w niej pracownicy: gej Kamil, muzułmanin Salam, uchodźczyni z Kongo Rosa oraz uchodźca z Syrii Radwan.  Czy pieką oni „odmienny” chleb ?

„Chcemy żyć w społeczności wolnej od uprzedzeń szanującej odmienność broniącej godności człowieka” – apel stowarzyszenia „Otwarta Rzeczpospolita” przyjął formę społecznego eksperymentu.

Nasz chleb powszedni

Czy mowa nienawiści jest naszym chlebem powszednim? Zobacz, co się stało gdy do pieczenia polskiego, chleba powszedniego zaproszono uchodźców, Żyda, geja i muzułmanina.Otwarta Rzeczpospolita CHLEBEM I SOLĄ#naszchlebpowszedni

Opublikowany przez Otwarta Rzeczpospolita 4 kwietnia 2018

– Czy to, że akurat gej przyrządził dla pana chleb to dla pana różnica? – pytał klientów Kamil, pracownik jednej z osiedlowych piekarni. W eksperymentalnym nagraniu video inicjatywy stowarzyszenia „Otwarta Rzeczpospolita” oraz nieformalnej grupy „Chlebem i Solą” wzięli udział również koledzy Kamila. Wspólnie testowali reakcji klientów i poziom ich tolerancji.

 

Choć nie wszystkie z komentarzy napawały optymizmem „– Bóg tak stworzył Adama i Ewę i oni powinni się kochać, a nie facet z facetem – odpowiedział jeden z mężczyzn.” – to wśród gości piekarni, na szczęście znaleźli się tolerancji mieszkańcy Polski. „– Niech się pan tu dobrze czuje. Polacy nie są źli! – podsumowała jedna z klientek”

Opublikowany przez CHLEBEM I SOLĄ 21 lipca 2014

Strona uchodzcy.info, która powstała z inicjatywy nieformalnej grupy Chlebem i Solą oraz Fundacji Batorego ma na celu podnoszenie świadomości społecznej na temat uchodźców w Polsce i Europie poprzez upowszechnianie rzetelnej wiedzy i obalanie stereotypów. Jest również rodzajem przewodnika po różnych formach zaangażowania i pomocy – zawiera praktyczną wiedzę i najpotrzebniejsze narzędzia. Jej zadaniem jest zachęcanie i inspirowanie do działań na rzecz uchodźców w jak najszerszym zakresie – od walki z mową nienawiści, przez działania edukacyjne i medialne, po bezpośrednią pomoc potrzebującym.

Portal uchodźcy.info powstał w ramach programu Obywatele dla Demokracji finansowanego z Funduszy EOG.

uchodźcy eksperment Chlebem i Solą.







06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek