logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Ekologiczne znaki, opowiadania i porady
22.11.2013
Tematy: Wydarzenia

Ekologiczne znaki, opowiadania i porady



Aplikacja „Live Green” podpowiada i przekazuje informacje o tym, jak żyć w zgodzie ze środowiskiem. W ramach kampanii społecznej Green Cross Poland użytkownicy smartfonów mogą poznać znaczenie 170 znaków ekologicznych i informacyjnych obecnych m.in.: na opakowaniach kosmetyków, produktach spożywczych oraz ubraniach czy sprzęcie elektronicznym. W aplikacji znajdą się również porady ekologiczne oraz zbiór specjalnie stworzonych historii, nagranych przez: Katarzynę Bujakiewicz, Reni Jusis, Michała Piróga, Kingę Rusin, Agnieszkę Szulim.

Niewielu wie, jak rozpoznawać rzetelne znaki środowiskowe i rozumieć ich znaczenie. W wielu przypadkach uzyskanie znaku środowiskowego poprzedzone jest istotnym wysiłkiem i koniecznością spełnienia przez producentów rygorystycznych wymagań. Jak zatem zrozumieć język etykiet środowiskowych? Jak odróżnić te wiarygodne od tych mylących, stanowiących zwykłą manipulację? Celem kampanii Live Green jest wspomaganie konsumentów w procesach decyzyjnych i udzielenie im wsparcia w zakresie rozpoznawania wiarygodnej, niemylącej i zweryfikowanej informacji środowiskowej znajdującej się na produktach – wyjaśnia dr inż. Anna Lewandowska z Wielkopolskiego Instytutu Jakości, partnera merytorycznego kampanii.

Znaki można odczytać po pobraniu i uruchomieniu aplikacji, a następnie skierowaniu telefonu lub tabletu na wybrane oznaczenie i zeskanowaniu obiektu. Pobrany obraz jest wysyłany do serwerów, gdzie jest przetwarzany i odnajdywany w zasobach bazy danych. Do użytkownika wraca wynik w postaci identyfikatora i na tej podstawie w aplikacji wyświetla się informacje o danym znaku. Ponadto użytkownik aplikacji ma dostęp do opisu ponad 170 oznaczeń z poziomu katalogu znaków.

Innym elementem zawartym w aplikacji jest zbiór 20 opowiadań o tematyce ekologicznej. Historie powstały specjalnie na potrzeby kampanii Green Cross Poland. W ich nagraniu wzięły udział polskie gwiazdy, którym bliska jest ekologia.

Aplikacja „Live Green” zawiera także zestaw ponad 150 porad ekologicznych, które będą podpowiadały, jak dbać mądrze o środowisko, na co zwracać uwagę kupując kosmetyki, jak ekologiczne jeździć samochodem, dlaczego skręcać kaloryfery i zamykać okna przed wyjściem z mieszkania.

Partnerami merytorycznymi kampanii są Wielkopolski Instytut Jakości we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.

Aplikacja jest dostępna na stronie greencrosspoland.org.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek