logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  02.01.2011

E-wolność słowa



Niepozorna myszka komputerowa może siać popłoch wśród liderów państw niedemokratycznych. Tak przynajmniej dzieje się w kampanii organizacji ISHR (International Society for Human Rights). Myszka symbolizuje internet – medium globalnej komunikacji i informacji, dźwignię przemian społecznych oraz narzędzie ochrony praw człowieka i wolności obywatelskich. Trzy reklamy, przygotowane przez agencję Ogilvy & Mather z Frankfurtu, składają się na kolejną odsłonę kampanii „Scared Leaders”, której bohaterami byli poprzednio Raúl Castro, Hugo Chávez i Mahmud Ahmadineżad. Twórcy kampanii ponownie użyli tego samego pomysłu, ale tym razem wymierzyli humorystyczne ostrze w kolejnych liderów reżimów. Tegoroczna edycja powiększa zastęp „przestraszonych przywódców” o Kim Dzong Ila (Korea Północna), Roberta Mugabego (Zimbabwe) i Muammara al-Kaddafiego (Libia).

Władze odmawiające obywatelom wolności słowa w realnym świecie nie są w stanie jej całkowicie ograniczyć w cyberprzestrzeni. Pomimo częstych prób filtrowania i cenzurowania jego treści i zasobów, pozostaje on globalną agorą wymiany poglądów i idei, miejscem kontestacji zwyrodniałych systemów politycznych, sprzeciwu wobec nadużyć władzy i akumulacji społecznego niezadowolenia. W internecie kiełkują zalążki pluralistycznego społeczeństwa obywatelskiego, a opozycja organizuje się, dociera do zwolenników podzielających jej system wartości oraz kontaktuje się ze światem mediów i obrońcami praw człowieka w innych krajach. Wkroczenie niedemokratycznych państw w erę informacji może stanowić więc początek końca dyktatur.

Organizacja ISRH powstała w 1972 roku we Frankfurcie nad Menem i działa obecnie na terenie 26 państw. Od początku swego istnienia walczy o uwolnienie więźniów politycznych i wspiera opozycję w krajach niedemokratycznych. Ponadto stara się umacniać społeczeństwo obywatelskie i monitorować stan nadużyć władzy w krajach, w których łamane są prawa i wolności człowieka.
D. Wilk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 14.02.2023

    Walentynki — Święto Zrywania


  • 14.02.2023

    Walentynkowo o donacji


  • 13.02.2023

    Wracają. Zawsze wracają


  • 01.02.2023

    Chcesz przestać, a nie możesz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek